منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

با اوبونتو وان خداحافظی کنید

اوبونتو وان سرویس ابری کنونیکال بود که با سیستم عامل اوبونتو حداکثر همخوانی را داشت. اوبونتو وان یکی از اولین سرویس‌های ابری بود که به شما ۵ گیگابایت فضای ابری رایگان می‌داد که می‌توانستید علاوه بر اوبونتو از iOS، اندروید، ویندوز و OSX اطلاعات و داده‌هایتان را به آن ارسال و یا از آن دریافت کنید.

dashboard-hardware-img

دلیل استفاده از این همه فعل ماضی آن است که کنونیکال تصمیم گرفته تا این سرویس را تعطیل کند دلیلش هم ساده است، این سرویس برای کنونیکال پول ساز نبوده و از آنجایی که بازار رقابت در این حوزه بسیار داغ‌تر شده است و رقبای کنونیکال فضای رایگان بسیار بیشتری ارایه می‌دهند کنونیکال توان رقابت با آنها را ندارد.

از آنجایی که کنونیکال قرار است در حوزه تلفن‌های هوشمند رقابت کند نیاز دارد تمام تمرکزش را روی ایده یک سیستم عامل یکپارچه بگذارد. شاید این یک تصمیم هوشمندانه باشد به هر حال اگر شما هم مثل من کاربر این سرویس بوده‌اید تقریبا ۲ ماه فرصت دارید تا تمام اطلاعات خودتان را از روی این فضا به سرویس ابری دیگری و یا دست کم دسیک سخت دستگاه خود منتقل کنید. همچنین کنونیکال اعلام کرده است که کد‌های مربوط به سرویس ابری اوبونتو وان را منتشر خواهد کرد تا برای دیگران که می‌خواهند خدمات فضای ابری راه اندازی کنند الهام بخش باشد.

منبع



برچسب ها : , , , , , ,