امروز وقتی تو شرکت یه باگی رو فیکس کردم، من تنها یه کامیت کردم که آقا فلان باگ رو فیکس کردم! بعد از اون وظیفه مدیر پروژهام بود که بره و توی bug tracker بنویسه که آقا این باگ رو فیکس کردیم! و بعد از اون تیم QA و مشتری و دست آخر رئیس بزرگ میره و وضعیت باگ رو به حلشده یا همون Fixed تغییر میده! (سلسله مراتبیه برا خودش!)
یادم اومد که تو KDE وقتی به باگ رو فیکس میکردیم، وقتی توی پیغام کامیت مینوشتیم که فلان باگ فیکس شده، مستقیما با همون کامیت، وضعیت باگ هم تغییر میکرد به حل شده! و خلاص! (البته اونجا برنامهنویس و مدیر و رئیس بزرگ همه خودمون بودیم =)) )
و البته یه بار برام پیش اومد که بعد از اینکه من یه باگ رو فیکس کردم، کاربری که باگ رو ریپورت کرده بود، اومد و دوباره بازش کرد، که نه آقا حل نشده!
منم رفتم دوباره وضعیتش رو عوض کردم که حلشده و گفتم حل شده آقاجان!
اونم که خیلی سمج بود، دوباره وضعیت باگ رو عوض کرد که نه آقا من تست کردم به این دلیل به اون دلیل حل نشده!
من کم آوردم، دیگه دست به باگ نزدم و گفتم ولش کن، من که حوصلهاش رو ندارم. =))
البته چند باری تو شرکت اتفاق افتاده که باگی که من اعلام کردم حل شده، یکی توی این سلسله مراتب، اومده و گفته نه نشده! و دوباره و دوباره.
هیچی دیگه، جالب بود و تو ۱۴۰ کاراکتر هم جا نمیشد، اینجا نوشتمش D:
معیّن باشید.
—
پانوشت: آقای مجتبی شاهی، ورود اسم شما را به لیست توسعهدهندگان برنامه وزین Calligra تبریک و تهنیت عرض نموده! از فیسبوک سعادت دنیوی شما را خواستاریم!
دستهبندی شده در: برنامه نویسی, دنیای من Tagged: باگ