منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

به خودتان چه عنوانی می‌دهید

اینم یه تجربه پراکنده دیگه!

خب من یه سری پست نوشتم در مورد اینکه دلم می‌خواد کار آفرینی کنم و باید اضافه کنم که این روز‌های همه دلشون میخواد کار آفرین شن.

حالا نکته اساسی که وجود داره اینه که من به شخصه در راستای استفاده از توانایی‌هام در خصوص در آوردن در آمد با یه مشکل مواجه هستم که سعی میکنم توی این پست ازش بنویسم. اگه بخوام بصورت خلاصه موضوع رو بگم اینه که من از خودم میپرس «عنوان من چیه»؟ یعنی چی؟ خب جواب آسون این سوال اینه که من یک «کار آفرینم» اما به نظر من این جواب درست نیست. ممکنه یه سری بگن من «مبلغ تکنولوژی» هستم یعنی کسی که چیزاهای مختلف دنیای تکنولوژی رو بر میداره و چیزای جدیدی میسازه و یا حتی آینده پردازی میکنه و پیش بینی میکنه واز این حرفا. اما شما خواه نا خواه برای راه‌اندازی کسب و کارت بایستی خودت رو معرفی کنی. دو م اینکه با انتخاب یک کسب و کار یک  برچسب هم به خودت زدی یعنی اگه رفتی و ماشین مجازی فروختی شما یک sysadmin هستی. اگه یه پروژه نرم افزاری انجام دادی شما یک مهندس نرم افزار هستی. اگه طراحی وب کردی  شما یک طراح وب هستی. این ایرادی نداره که شما برچسب داشته باشی اما بایستی به این موضوع هم توجه کنی که داشتن برچسب‌های زیاد معمولا باعث خراب شدن تمام کسب و کارهای شما میشه و شما یه آدم «همه کاره هیچ کاره» معرفی میشی.

پس شما به عنوان یک شخص هم برات مهمه که به چه عنوانی مطرح میشی و بایستی فکر کنی، چون خود شما هستی که اولین مبلغ کارت هستی و اگه دیگران اعتمادشون رو بهت از دست بدن، تو هم موفقیتت رو از دست میدی.

این صورت مساله بود. در مورد شخص من مشکل اینه که من با توجه به علاقه‌مندی شخصیم به پراکنده‌گی خیلی محتمله که این اتفاق برام بیفته و همین موضوع باعث شده که خیلی وقت‌ها نتونم یا نخوام که برخی از توانایی‌هام رو تبدیل به یه کسب و کار بکنم و این به نظرم یه عیبه. چون از قدیم و ندیم گفتن که «کار که عار نیست».  حالا باید سعی کنم که مشکل رو کنار بگذارم تا ببینم میتونم قدم‌های مهمتری در راستای کار آفرینی بردارم یا نه؟ این پست هم بیشتر مطرح کردن یه صورت سواله نه پیدا کردن راه‌حل برای اون.

همچنین مورد بعدی که وجود داره اینه که اگه من یک عنوان رو بپذیرم راحت‌تر می‌تونم روی اون سرمایه گذاری کنم و وقت زمان بیشتری روی موضوع بذارم. این باعث میشه که زودتر هم کسب و کارم رو بصورت اولیه راه‌اندازی کنم و ببینم که کسب و کارم جایی برای موفق شدن داره یا نه؟

همین.

 



برچسب ها :