منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تابستان خود را چگونه گذراندید

این موضوعی بود که همه حدالقل یک بار براش انشا نوشتن! برای همین هیچ عنوانی مناسب‌تر از این پیدا نکردم. بریم سر اصل مطلب.

چند وقتی است که خودم رو درگیر چند کار همزمان کردم و به همین علت فرصت نشد تا پست نون و آب داری (چه برای خودم و چه سایرین) تهیه کنم.
داستان از این قرار است که، بعد از عید نوروز برنامه‌های زیادی برای تابستان ریخته بودم از قبیل مسلط شدن بر سیمفونی، وردپرس و توابع واقعاْ زیادش، لینوکس و مخصوصاْ openSUSE و البته مقداری آشنایی با QT که متاسفانه بدلیل مشغله‌هایی که برام پیش اومد تنها تونستم به ۲تا برسم که البته یکی هم دست و پا شکسته! (بگو ماشالله)
خوشبختانه مشغله‌هام در رابطه با wordpress و راه اندازی چند وبسایت جزئی با این سیستم بود که به همین علت تا حد بسیار زیادی با توابع و سوراخ سمبه‌های آن آشنا شدم و سعی می‌کنم آنها را به مرور مستند کنم.

از طرفی دیگر همانطور که بعضی‌ها مطلع هستند، در کار راه‌اندازی وبسایت کاربران فارسی زبان OpenSUSE هم شرکت کردم و به همین دلیل (خواسته یا نا‌خواسته) دانسته‌هایم را در رابطه با این توزیع بسیار قدرتمند، ساده و دوست داشتنی افزایش دادم. (این ۳ صفت را واقعاْ جدی بگیرید)
علاوه بر اینها ۲واحد کارآموزی هم داشتم که چند روزی است تمام شده و ماه عسل آن که در دانشگاه جامع گلستان سپری شد، یکی سیستم ثبت‌نام دانشجویان تازه وارد و دیگری کمک کردن در بهبود سیستم انتخاب واحد (رفع مشکل دروس هم نیاز و پیش نیاز) دانشگاه که بر مبنای سیستم انتخاب واحد دانشگاه فردوسی مشهد پایه گذاری شده بود، می باشد.
استاد راهنمام (آقای مهندس مهدی یعقوبی)، یک عدد ASP.Net کار پایبند به اصول Microsoft است که البته اینطور که از ظواهر امر بر میاد به هیچ وجه جای کار برای پیوستن ایشون به دنیای GNU-linux نیست!!! اما جای شکر باقی است که ضد php نیست و قدرت‌های php و فریم‌ورکهاش رو تا حدودی قبول داره.

حالا این وسط تا یادم نرفته یک انتقاد به این مایکروسافتی‌ها بکنم و اون اینکه، اینا برای سنجیدن هر چیزی معیار رو روی محصولات مایکروسافت قرار می‌دهند که در بعضی زمینه‌ها اصلاْ کار درستی نیست! – مخصوصاْ اگر قرار باشد تا ASP.Net رو با php (نه فریم‌ورکهاش) مقایسه کرد!!!

در آخر باید از چند نفر تشکر کنم.

اول از سینا سعیدی، دوست جدید و پرکارم که مسئولیت مدیریت گروه openSUSE پارسی رو به عده گرفت و تونسته تا اینجای کار به من و خیلی‌های دیگه کمک‌های زیادی برسونه.
دوم از روزبه شفیعی، که طرح اولیه سایت openSUSE پارسی از ایشون بود و وسط‌های کار به من سپردن (که البته بعضی خوششون نیومد و دلیلش هم واقعاْ نفهمیدم) و علاوه بر اون راهنمایی‌های خوبی که از ابتدا تا بحال به بنده کردن.
سوم هم از تیم مامبولرن که در سطح خودشون توی پشتیبانی و تکنیک کار همتا ندارن و با سرویس‌های بسیار خوب و با کیفیتشون اسپانسر تیم شدن.

و البته گله (GELE) از کسایی (سایت‌ها و انجمن‌ها) که می‌تونستن توی شروع کار با مطالب و … دلگرمی و امید به تیم بدن که ندادن! و حرفی هم نیست!!!

پ‌ن: فعالیت‌های تیم openSUSEپارسی محدود به انجمن و ویکی و اخبار نمی‌شه، مطمئن باشید که بزودی شاهد فعالیت‌های دیگر این تیم هستید.
پ‌ن: دارد، اما اینجا جاش نیست!!!



برچسب ها : ,