منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تاسیس دفتر بنیاد چاکرا لینوکس در ایران

شرکت ها و پنیاد های لینوکسی و اوپن سورس روز به روز تعدادشان در دنیا در حال زیاد شدن است و دلیل آن هم استقبال و اعتماد کاربران به این گونه سیستم عامل ها و نرم افزارها است. از جمله آنها و معروف ترین آنها بنیاد موزیلاست که بر روی توسعه مرورگر Firefox کار می کند همچنین شرکت Redhat که به صورت تجاری بر روی توزیع Redhat کار می کند و توزیع Fedora را پشتیبانی می کند و از همه مهمتر شرکتی که طی چند سال اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده شرکت Canonical است که حامی و پشتیبان توزیع ubuntu و خانواده آن است.

اگر مطالب این وبلاگ را دنبال کرده باشید در مورد توزیع جدید Chakra زیاد خوانده اید. توزیعی که بر پایه توزیع قدرتمند Arch Linux ایجاد شده و به صورت کامل از میزکار و مجموعه نرم افزار KDE استفاده می کند. طی چند روز گذشته و از اواسط ماه مارچ در برلین-آلمان دفتر مرکزی بنیاد چاکرا (Chakra Foundation) به منظور تمرکز بیشتر بر روی توسعه این توزیع و گردهم آوردن توسعه دهندگان آن و همچنین اهداف تجاری که برای آن در آینده در نظر گرفته شده تاسیس شده و با محبوبیتی که از این توزیع لینوکس سراغ داریم پیشبینی می شود به زودی این بنیاد در کنار سایر شرکت ها و بنیاد های اوپن سورس و لینوکسی قرار بگیرد و نام آن را بیشتر بر سر زبان ها و خبرها بشنویم.

\"\"

ولی خبر خوبی که می تواند داد تاسیس دفتر این بنیاد در ایران است ! طی چند روز گذشته در جلسات مجازی و آنلاین تیم توسعه چاکرا در کانال های IRC قرار بر این شده به منظور جذب توسعه دهندگان و برنامه نویسان در سراسر جهان برای توسعه هرچه بهتر این توزیع لینوکس در نقاط مختلف دنیا دفترهای کاری برای این منظور تاسیس شود. خوشحالم که این خبر را می دهم که بعد از دفتر مرکزی در برلین ٫ ایران دومین کشوری است که به عنوان اولین تیم بومی در پروژه چاکرا صاحب دفتر کاری و منسجم برای کاربران و توسعه دهندگان خود می شود.

طی جلسه روز ۲۲ مارچ که در کانال های IRC برگزار شد قرار بر این است که با سفر Phil Miler به ایران در ماه May ۲۰۱۱ پتانسیل ها و قابلیت های دفتر ایران را بسنجد و با توجه به فاکتورهای در نظر گرفته شده در جلسه ۲۲ مارچ ٫ دفتر ایران را در یکی از شهرهای تهران ٫ مشهد ٫ اصفهان یا جزیره کیش انتخاب کند. لازم به گفتن است که دفتر ایران بنیاد چاکرا اواخر سال ۲۰۱۱ یا اوائل ۲۰۱۲ همزمان با ۳ دفتر در نظر گرفته شده دیگر در کشور های ایتالیا ٫ اسپانیا و نروژ شروع به کار خواهند کرد.

تا آن زمان تیم فارسی پروژه چاکرا فرصت خواهد داشت تا از علاقه مندان و برنامه نویسان و توسعه دهندگان Qt ٫ KDE و Python دعوت به عمل آورد و بعد از مصاحبه از بین گزینه های موجود ٫ تیم توسعه دفتر ایران را که فعلا ۱۵ نفر در نظر گرفته شده انتخاب نماید. اگر شما هم از تمایل دارید از دست اندر کاران توزیع چاکرا باشید وب سایت فارسی پروژه چاکرا را دنبال کنید . طی چند روز آینده فراخوان آن در این وب سایت درج خواهد شد.

پی نوشت (اضافه شده در تاریخ ۱۴ فروردین ۹۰) : طی ۲ روز گذشته دوستان زیادی از طریق ایمیل و آیدنتیکا و توئیتر و IRC در مورد این پست از من سوال کردند. با عرض پوزش خدمت همه دوستان باید بگم که این پست دروغ ۱ آوریل/دروغ ۱۳ بود که فکر نمی کردم تا این حد واقعی جلوه کند \':D\'

\"Add



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,