اینم یه تجربه پراکنده دیگه!
من این مدت سعی کردم لیست کارهایی که باید انجام بدم رو با taskwarrior مدیریت کنم که تا الان از عملکردش راضی بودم. روی دستگاههای اندرویدی هم یه برنامه متنباز به نام mirakel پیدا کردم که از فرمت taskwarrior پشتیبانی میکنه که باعث میشه من بتونم روی گوشم هم لیست کارهام رو داشته باشم. من همیشه مشکل همگام سازی اطلاعات رو دستگاههای مختلفم رو داشتم که در مورد لیست کارهام بیشتر از همیشه من رو اذیت میکنه. به دنبال یه راهی بودم که این کار رو انجام بدم. راه حلهای مختلفی وجود داشت اما یکی از موثرترینهاش استفاده از taskd بود که سرور برای همگام سازی اطلاعات taskwarior هست که اتفاقا توی mirakel هم پشتیبانی میشه. پس کارهایی که من انجام دادم ایناست:
- نصب taskd روی اون کامپیوتری که توی پستهای قبل گفته بودم باهاش کارهای زیادی میکنم
- تست اینکه نصب به درستی انجام شده
- ایجاد یک اکانت dynamic dns در یکی از سایتهایی که مجانی این کار رو انجام میده
- تنظیم pfsense که مسئول اینترنت خونه است برای گزارش IP متغیرم به این سرویس ddns
- باز هم تنظیم pfsense برای NAT کردن پورت خروجی به اون کامپیوتری که همیشه روشنه.
با توجه به استفاده من در این چند روز نتیجه بسیار قابل قبول بوده و من از سر کار و خونه تونستم کارهام رو در یک مکان متمرکز ذخیره کنم.
همین