منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تغییرات جدید در سیستم‌عامل کروم

سیستم‌عامل کروم یک سیستم‌عامل ابری است که تحت مرورگر کروم این شرکت می‌باشد این سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس بوده و از هسته‌ی لینوکس و برخی از برنامه‌های گنو استفاده می‌کند. بااین‌وجود این سیستم‌عامل را نمی‌توان کاملاً آزاد دانست. بیش از این لینوس تروالدز ایجادکننده هسته‌ی لینوکس امید زیادی برای این سیستم‌عامل قائل بود ولی از آن‌سو ریچارد استالمن آن را به دلیل به خطر انداختن حریم خصوصی سرزنش کرده بود.

اخیرا در کروم تغییراتی ایجاد گشته است تا تناسب بیشتری با دیگر بخش‌ها همچون Android L داشته باشند. همگی این تغییرات در جهت هماهنگ‌سازی محصولات با زبان طراحی جدیدی موسوم به Material Design انجام‌گرفته است.

14-1

تغییرات جدید کاملاً قابل‌انتظار بودند زیرا که گوگل پیش‌ازاین نیز اعلام کرده بود که از زبان طراحی جدیدی در محصولات خود استفاده خواهد کرد تا یکپارچگی لازم در محصولاتش به وجود آید. بیش از این نیز تصاویری از تغییرات Play Service منتشرشده بود که حکایت از این تغییرات داشت.

Chrome-OS-4

تغییرات جدید در این سیستم‌عامل تحت نام Athena Project انجام می‌پذیرد که در نسخه‌ی جدید به کار خواهد رفت. با این حال جزییات زیادی از این پروژه در دست نیست و تنها تصاویر و شایعات موجود خبر از نزدیکی این پروژه به اندروید آل دارند که به دلیل استراتژی جدید گوگل به نظر می‌رسد این اخبار راست باشند.

Athena_screenshot

تغییرات همانند تغییرات در اندروید آل هنوز توسط گوگل تأیید نشده‌اند بااین‌وجود ممکن است تغییرات جدید درراه باشد و شاید بزرگ‌ترین سورپرایز گوگل هنوز درراه است؟

Chromium Code Reviews

نظر شما در باره‌ی این سیستم‌عامل چیست و آیا تغییرات جدید را می‌پسندید. هر چند که استفاده از این سیستم‌عامل با این سرعت اینترنت واقعا دشوار است!!!

1 دیدگاه برای این نوشته:

  1. سعید:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ من که از این سیستم عامل خوشم نمیاد !

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , ,