منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تنها سیاره ای که برای زندگی داری

میدونید آدم بخواد خیلی قدر نشناس هم باشه تا موقعی که به یک وسیله یا یک موجود زنده نیاز داشته باشه خسارتی به اون نمیزنه!!! خوب حداقل سعیشو میکنه!! حالا خودمونو در نظر بگیریم که تنها سیاره ای که الان روش زندگی میکنیم زمینه و کسی هم وعده ای در باره ی زندگی در سیاره ی دیگه ای را تا چند سال آینده بمون نداده ! (اگر همچین وعده ای هم باشه اعضای ناساو خانوادهاشون توی اولویتند \':)\' و تلاشی نکردم و امیدی به این که نوبت بهم برسه ندارم !).
پس من نمیدونم چه صفتی به آدمیزاد نسبت بدم که داره سیاره ای را که تنها سکونت گاهشه در وضعیت های خطرناکی قرار میده!‌
خوب زمین و جهان و این مشکلات گنده بگذریم و بیایم سراغ سرزمینی که الان مال ماست! محیط زیست این سرزمین واقعا شرایط بدی داره و بیشترش تقصیر تک تک آدماشه که درگیر هزار جور چیز با ربط بی ربط هسن ولی درگیر کارها و عادت ها و عواقب چیزهایی که مربوط به خودشون میشه نیستن.
دیگه از این به بعد کلمه ی گاوخونی را باید توی نوشته های خیلی قدیمی شنید چون به تاریخ پیوست و وجود خارجی نداره!‌خیلی برایم باورش سخته، خیلی برام سخته دیگه زاینده رود را پر از آب نخواهم دید، زاینده رودی که قرن ها زنده رود بود! خیلی سخته مردنش را ببینی!باورم نمیشه کارون یک روزی آب زلالی داشته! خیلی سخته بشنوی دریاچه ی ارومیه داره میمیره و آدمای این دوره اخرین کسایی باشن که این دریاچه را میبینند.خیلی زجر اوره به درختایی فکر کنی که با اون عظمت و بعد از سالها زندگی و قد کشیدن یک روزه بسوزند و صدای ناله و سوختنشون را تصور کنی، و خیلی سخته روز سیزده فروردین وقتی غروب میشه و از طبیعت به خانه بر میگردی همه جا رو پر از پلاستیک و آشغال هایی ببینی که آدمها از خودشون به جا گذاشتن و به عاقبت این کار شاید فکر هم نکردن!
خیلی سخته با آدم هایی زندگی کنی که بیشتر وقتشون رو صرف این میکنند که ایراد دیگران را بشمارند و دنبال بدهکاریهاشون از زمین و زمان بگردند ولی نوبت به خودشون که میرسه ….! شایدم هیچ وقت نوبت به خودشون نرشه \':)\' ) خیلی سخته خودتم از این آدم ها باشی و تلاش کنی تغیر کنی ! ولی شاید اگر تلاش کنی تنها چیز زیبایی باشه که میتونه اتفاق بیفته .
دیروز روز جهانی محیط زیست بود . و الانم هفته محیط زیست .

یکی از کارایی  که از امروز میخوام انجام بدم اینه که موقع خرید یک پاکت ثابت داشته باشم و از مغازه دار  بخوام خریدم را توی  کیسه های پلاستیک نزاره !

\"\"



برچسب ها :