منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تولید نشانی‌های بند انگشتی QR با خط فرمان گنو/لینوکس

کد‌های QR مدتی‌ست در اطراف ما بسیار رایج شده‌اند.این روزها این نمادهای مربع شکل در همه‌جا پیدا میشوند.مربعی‌هایی که شامل نقاط پیکسلی سیاه و سفید هستند.اما کد QR چیست و چه استفاده‌هایی دارد؟

\"\"

 

QR مخفف عبارت Quick Response است و بار کدی است که بوسیله اپلیکیشن‌های مخصوص پیمایش این نوع بارکد‌ها بر روی گوشی‌های موبایل دوربین‌دار میتوان آن‌ها را پیمایش کرده و اطلاعات آن را رمزگشایی کرد.

بوسیله این نوع بارکد میتوان به سادگی یک آدرس اینترنتی،متن و یا شماره را به یک کد QR تبدیل کرد.اگر گوشی همراه مجهز به نرم افزار رمز گشای کد‌های QR باشد پس از نزدیک کردن آن به کد QR سریعا شناسایی و رمزگشایی انجام میشود.شما میتوانید شماره تلفن پیامک و حتی اطلاعات کارت ویزیت و … را هم به یک کد QR تبدیل کنید.
کد QR همچنین حاوی داده‌هایی برای تصحیح خطاهای خود است.به این ترتیب مهم نیست که به چه صورت و از کدام سمت این کد را پیمایش کنید.در هر صورت و از هر طرف که آن را بوسیله گوشی موبایل دوربین دارتان پیمایش کنید قابل رمزگشایی است.

و اما برای تولید این کدها راه‌های مختلفی وجود دارد.میتوانید از این سرویس آنلاین استفاده کنید.اما شما میتوانید از خط فرمان گنو/لینوکس خودتان هم برای تولید این مدل کد استفاده کنید.اگر از اوبونتو و توزیع‌های بر پایه دبیان استفاده میکنید باید بسته “qrencode” را نصب کنید.برای نصب این بسته:

apt-get install qrencode

پس از نصب بسته دستور زیر را برای تولید تصویر کد QR در ترمینال اجرا کنید:

qrencode -l L -v 1 -o simple.png  your-url-address-or-text

\"\"

برای پیمایش کد‌های QR هم میتوانید از گوگل گوگلز بر روی آندروید و آیفون به رایگان استفاده کنید و یا از اپلیکیشن رایگان BeeTagg QR Reader که نسخه مخصوص همه پلتفرم‌های رایج را هم دارد بهره ببرید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2 دیدگاه برای این نوشته:

\"ارسال

  1. \'\'saeed:
    ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ مرسی بسیار کاربردی بود. چند وقتی بود که می خواستم qr رو کامپیوتری خودم داشته باشم. ممنون
  2. \'\'saeed:
    ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ مرسی بسیار کاربردی بود. چند وقتی بود که می خواستم qr رو کامپیوتر خودم داشته باشم. ممنون



برچسب ها : , , , , , ,