منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

جشنواره متن‌باز ایران و جشن انتشار اوبونتو ۱۴.۰۴

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در روز یکم خردادماه شاهد برگزاری بزرگترین گردهمایی کاربران گنو/لینوکس تحت عنوان جشنواره متن‌باز ایران و رویداد ایده آزاد خواهد بود. این گردهمایی که به بهانه انتشار اوبونتو ۱۴.۰۴ برگزار می‌گردد، در سه محور مسابقه ایده آزاد، همایش عمومی و کارگاه‌های تخصصی و آموزشی برگزار می‌شود. شرکت در این مراسم رایگان بوده و ثبت‌نام تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه در وب‌سایت www.ofest.ir جریان دارد.

جشنواره متن‌باز ایران با تمرکز بر روی نرم‌افزار‌های متن‌باز در سه محور برگزار می‌گردد.
ایده آزاد (Open Ideas) رویدادی است برای گیک‌هایی که ایده‌های خود را خلاق و آزادانه پرورش می‌دهند. ایده‌هایی که می‌خواهند با دیگران به اشتراک بگذارند و با این کار دیگران را با خود همراه کنند. در این رویداد از میان ایده‌های ارسالی از طریق وب‌سایت رویداد، پنج سخنران برای حضور در برنامه انتخاب خواهند شد و هشت دقیقه فرصت خواهند داشت در حضور بیش از ۳۰۰ نفر مخاطب رویداد و نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌ها ایده‌ٔ خود را با بهترین شکل مطرح کنند و در پایان با داوری حاضران حمایت مادی و معنوی دبیرخانه جشنواره و حامیان رویداد را به دست آورند.
بخش دوم جشنواره عمومی شامل جشن انتشار اوبونتو ۱۴.۰۴ و سخرانی‌های عمومی و تخصصی در رابطه با نرم‌افزارهای متن‌باز است.
بخش سوم این رویداد نیز کارگاه‌های تخصصی و آموزشی با محوریت نرم‌افزارهای متن‌باز و بهبود کسب و کار متن‌باز است.
برای مشاهده جدول زمان‌بندی مراسم، مشاهده کارگاه‌های آموزشی و ثبت‌نام در این گردهمایی می‌توانید به وب‌سایت رویداد مراجعه نمایید.

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+


دیدگاه‌ها: (۱)

سلمان م. <شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳>

مطمئن هستم خیلی‌ها فقط برای اوبونتو می‌یان. امیدورام دفعه‌ی بعد جشن انتشار اوبونتو به صورت مجزا برگزار بشه.