منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

جنگ KDE و GNOME بر سر نام “System Settings”

GNOME و KDE دو تا از محبوبترین و پر کاربردترین میزکارهای مورد استفاده در دنیای گنو/لینوکس هستند. اما رابطه ی این دو گروه از گذشته تاکنون هیچ وقت خیلی صمیمی نبوده است و همواره مشکلات و بحث هایی بین کاربران و توسعه دهندگان این دو گروه پیش آمده است. یکی دیگر از این مشکلات که هم اکنون پیش آمده جنگ بر سر نام System Settings می باشد.

\"\"

KDE و مجموعه ی نرم افزاری آن از گذشته از نام System Settings برای بخش کنترل و تنظیمات سیستمی استفاده می کند. گنوم نیز که قبلا از نام GNOME Control Center استفاده می کرد ، هم اکنون نام System Settings را جایگزین آن نموده است و همین مسئله سبب ایجاد تداخل برای کاربرانی شده است که همزمان از هر دو دسکتاپ در یک توزیع استفاده می کنند. یک گزارش باگ نیز در همین مورد در لانچ پد برای توزیع اوبونتو ثبت شده ، اما در واقع این مشکل مربوط به اوبونتو نمی باشد.

این مشکل باعث ایجاد بحث هایی بین توسعه دهندگان این دو دسکتاپ در این لیست پستی شده است. علارغم اینکه توسعه دهندگان KDE از جمله Ben Cooksley توسعه دهنده ی بخش System Settings پیشنهاداتی در جهت حل مشکل داده اند اما توسعه دهندگان GNOME با رد این پیشنهادات ، علاقه ای به حل این مشکل نشان نداده اند.

یکی از راه حل های مطرح شده ، نمایش نام System Settings در محیط KDE و نمایش نام KDE System Settings در محیط گنوم و دیگر دسکتاپ ها می باشد. اما با توجه به نزدیک بودن انتشار KDE SC 4.7 ، اعمال این راه حل تا زمان انتشار KDE SC 4.8 عملی نمی باشد. از دیگر پیشنهادات مطرح شده تغییر این نام در گنوم به System Preferences می باشد که این درخواست توسط توسعه دهندگان گنوم رد شده است. با توجه به اینکه توسعه دهندگان KDE استفاده از این نام را بسیار قدیمی تر از رقبای خود دانسته و آن را حق خود می دانند و از طرف دیگر توسعه دهندگان GNOME علاقه ای برای حل این مشکل ندارند ، حل زود هنگام این مشکل در هاله ای از ابهام قرار دارد. جزئیات این موضوع را می توانید در این سایت مطالعه نمایید.

 

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. \'\'finaprp:

    2011-Jul-26
    حق با kde است.چون system settings خیلی وقته تو kde به این اسمه و تیم gnome حد اقل باید به gnome system settings تغییر کنه یا همون پیشنهادی که Ben Cooksley داده اجرا کنن.
  2. \'\'amirHP:

    2011-Jul-26
    واقعا عجب نوشته ى مفیدى بود ما الان جى کار کنیم

\"ارسال



برچسب ها : , , , ,