منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

داستان‌های من و زرین‌پال

سلام به همه خواننده‌ها! خیلی وقت بود که خودم پستی ننوشته بودم! تو این مدت درگیر کارهای آموزشی و beepaste بودم که بعدا نتیجشو خواهید دید. حالا بگذریم، تو همین مدت داستان‌هایی با زرین‌پال داشتم! اول که خواستم یه درگاه بگیرم، گفتم بهشون برای جمع کردن دونیت هستش ولی باز هم گیر دادن که چی به چیه که مجبور شدم کامل بهشون توضیح بدم! در آخر حالا درگاه رو دادن و من موندم و کار نوشتن صفحه درست‌حسابی دونیت!

نوشتن درگاه!

حالا میرسیم به کار طاقت‌فرسای طراحی فرانت‌اند! ازونجایی که من تو کل زندگیم بدون stackoverflow نتونستم یه نوبار هم بنویسم تو سایتا، دست به دامان اینترنت و گوگل به خصوص شدم که یادم افتاد اصن دامنه‌م رو برای رزومه خریده بودم! پس دنبال یه رزومه‌ساز با تم درست‌حسابی افتادم که با json resume آشنا شدم! یسری تم‌هاش بسیار عالی هستن مثل همین kwan که من استفاده میکنم! بعدش ازش خروجی html گرفتم و افتادم به جون قالبش! برای صفحه اصلی که همون رو گذاشتم و آدرس رو ازش حذف کردم جاش بلاگ رو گذاشتم! برای صفحه دونیت و وریفای هم فقط یه جاوا‌اسکریپت بهش اضافه کردم که یکمی جای کادر دونیت رو خشگل کنه (بیاره تو $\frac{2}{3}$ پایینی صفحه) و فرم رو هم جای اطلاعات رزومه گذاشتم! و نتیجش شد چیزی که به عنوان صفحه دونیت به من می‌بینین! سورس پروژه رو هم تو گیت‌هابم تو مخزن Zarinate گذاشتم, فقط شما باید MerchantIDتونو توش فایلای payment.php و verify.php وارد کنین و همچنین تو payment.php باید CallbackURL رو هم درست تنظیم کنین.

خب به ما چه ؟!

این نکته رو هم فراموش نکنین که فعلا اسکریپت خسته‌هست و چیزی رو تو database نمی‌ریزه پس زیاد برای پرداختاتون روش حساب نکنین، فقط برای دونیت خوبه! البته اگه کسی بیاد اینو بهش اضافه کنه خوشحال هم میشم؛ فقط فراموش نکنه که این اسکریپت دونیت هستش و زیاد دیگه پیچیدش نکنه مثلا نبرتش تو فریمورک!
چیز دیگه‌ای هم که می‌تونین برای کمک به پروژه بهش اضافه کنین، پورت اون به درگاه‌های مختلفه! مثل bitcoin، paypal، بانک‌ملت، بانک‌سامان و …

در پایان از درگاهه هم استفاده کنین ما هم خوشحال میشیم 😅. ایمیل منم که دارین، ندارین هم اینه:

1

خوشحال میشم باز یه ایمیل بزنین!



برچسب ها :