منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دانلود راحت‌تر فایل در Axel

دانلود منیجرهای متنی CLI  زیادی وجود دارند که برای دانلود فایل‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. به‌شخصه این دانلود منیجر را ازلحاظ سرعت بر دیگر دانلود منیجرها ترجیح می‌دهم. بااین‌وجود ظاهر برنامه که در هنگام دانلود فایل در ترمینال نمایش داده می‌شود، لیستی بلندبالا و طولانی می‌شود که بعد از مدت‌زمانی ظاهر خوبی ندارد.

axget1

برای این مشکل تصمیم گرفتم تا اسکریپتی بنویسم که با استفاده از Zenity فایل را دانلود کند و به‌صورت شسته‌رفته میزان دانلود فایل را نمایش دهد. این اسکریپت با گرفتن آدرس فایل آن را دانلود نموده و بر اساس نوع فایل آن را در پوشه‌های مخصوصی در پوشه‌ی ~/Downloads/Axel می‌ریزد.

اسکریپت را از سایت pastebin کپی نمایید سپس در فایلی متنی بانام axget یا هر نام دلخواه دیگر ذخیره نمایید. سپس مطابق دستورات زیر آن را اجرایی کرده و در پوشه‌ی /usr/bin کپی کنید.  فاایل اسیکریپت را می توانید از مدیافایر هم دریافت کنید.

دانلود اسکریپت

sudo cp ./axget /usr/bin/axget
sudo chmod +x /usr/bin/axget

حال با اجرای axget و آدرس فایل Axel شروع به دانلود می‌کند و فرآیند نصب توسط Zenity نمایش داده خواهد شد. در ضمن اگر آدرس فایل را ننویسید برنامه هشداری جهت نوشتن آدرس فایل نمایش خواهد داد!

axgetپی نوشت:‌

پروگرس‌بار اجراشده در زمان عملیات دانلود قادر به نشان دادن درصد دانلود فایل نیست ولی متن‌های بالای آن سرعت و درصد میزان دانلود شده را نشان می‌دهد. اگر کسی توانست فکری به حال Progress Bar بکند برنامه ظاهر بهتری خواهد داشت.

 

1 دیدگاه برای این نوشته:

  1. k1:
    ۰۳ تیر ۱۳۹۳ alias axel=’axel -av’‎

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , ,