منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دسترسی به داکیومنت های آرچ لینوکس به صورت آفلاین

\"\"یکی از معیارهایی که باعث می شود یک توزیع لینوکس بیشتر از توزیع های دیگر استفاده شود و نسبت با سایرین برتری داشته باشد, وجود مستندات رسمی قوی و فراوان برای آن است. آرچ لینوکس یکی از توزیع هایی است که به غیر از اینکه تیم توسعه فعال و پایداری قابل توجهی در حین استفاده دارد , مستندات زیادی در صفحه ویکی آن دیده می شود. از راهنمای نصب به زبان تازه کارها تا نرم افزارهایی که شاید وجود صفحه ای اختصاصی برای آن در ویکی چندان نیازی نباشد.

ولی این مزیت برای هر توزیع لینوکسی تنها زمانی کاربرد دارد که کاربر به اینترنت دسترسی داشته باشد و زمانی که برای ساعات یا چند روز اینترنت نداشته باشید از نظر من وجود یا عدم وجود مستندات قوی برای توزیعتان چندان معنایی ندارد. ولی در مورد آرچ لینوکس موضوع کمی متفاوت است ! با ترفند کوچولویی که در ادامه توضیح می دهم می توانید همیشه و هرجا به صورت آفلاین٫ آخرین مستندات آرچ لینوکس را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ تان درون کوله پشتی تان در دسترس داشته باشید.

تیم توسعه آرچ هر چند وقت یکبار تمامی مستندات آرچ لینوکس بر روی ویکی آن را به صورت Text-Plain و HTML درآورده و در قالب یک پکیج بر روی مخازن آن قرار می دهد. برای داشتن مستندات آرچ لینوکس بر روی سیستمتان بسته های زیر را با استفاده از Pacman نصب کنید.

sudo pacman -Sy arch-wiki-docs arch-wiki-lite

این دو پکیح چیزی حدود ۲۴ مگ حجم برای دانلود خواهند داشت. پس از نصب با استفاده از دستور زیر می توانید در مستندات جستجو کنید برای مثال با دستور زیر می توانید عنوان مستنداتی که مربوط به Netcfg می شوند را پیدا کنید :

wiki-search netcfg

که خروجی آن به صورت زیر خواهد بود :

rosha@Rosha-Archlinux ~]$ wiki-search netcfg
0  Netcfg                         ۰۰۰۰۴۲۰۸
۱  Netcf                          ۰۰۰۱۰۵۵۴
۲  WPA_supplicant                 ۰۰۰۰۲۰۷۸
۳  Wireless_Setup                 ۰۰۰۰۱۰۱۰
۴  Wireless_autodetection         ۰۰۰۰۳۵۲۲
۵  IPhone_Tethering               ۰۰۰۰۷۱۱۸
۶  Rc.conf                        ۰۰۰۰۲۲۷۷
۷  Beginners’_Guide/Installation  ۰۰۰۱۰۷۷۱
۸  ۳G_and_GPRS_modems_with_pppd   ۰۰۰۰۹۶۷۵
۹  Beginners’_Guide               ۰۰۰۰۷۴۶۵


بعد از مشاهده نتایج جستجو می توانید با استفاده از کامند wiki-search و به همراه آن٫ شماره نتیجه جستجو ٫ مستندات مربوط به مورد جستجو شده خودتان را به کمک less مشاهده کنید. به عنوان مثال :

wiki-search 0

پی نوشت: نمی دونم توزیع های دیگر هم قابلیتی این چنینی دارند یا نه اگر هست دوستان و کاربران آن توزیع لطف کنن توی کامنت های همین پست توزیع خودشون رو معرفی کنن…

\"Add



برچسب ها : , , ,