منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دسترسی به سیستم فایل های لینوکسی از درون ویندوز

بسیاری از کاربران لینوکس به دلایلی مجبور به استفاده از یک ویندوز در کنار لینوکس خود هستند. دستیابی به فایل های پارتیشن های لینوکسی در ویندوز یکی از مشکلات این کاربران است. در این نوشته به دسترسی به فایل های درون پارتیشن های لینوکسی Ext2 و Ext3 و حتی Ext4 می پردازیم. درایوری برای این هدف وجود دارد که Ext2Fsd نام دارد. این درایور بر روی ویندوز XP و همچنین ویندوز ۷ کار میکند.

\"\"

 

برای پارتیشن های Ext4 هنوز پشتیبانی به صورت محدود انجام می شود. به این صورت که فایل ها به صورت Read Only قابل مشاهده و استفاده هستند. البته می توان این نرم افزار را مجبور به نوشتن بر روی پارتیشن Ext4 هم نمود. این پارتیشن ها همانند پارتیشن های ویندوزی در دسترس کاربر قرار می گیرند.

نکته ی دیگر این که پارتیشن های Ext4 نیز به نام Ext3 نمایش داده می شوند ( همانند تصویر بالا!)

در این نسخه از امکانات زیر پارتیشن های Ext3/4 پشتیبانی نمی کند.

  • journal ها، نوشتن log و journal های خارجی
  • گسترش اندازه ی فایل ها
  • حالت های اضافی و همچنین پشتییبانی از ACL

بقیه ی امکانات این پارتیشن ها پشتیبانی می شوند.

برای استفاده این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید و نصب کنید و پس از نصب سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید.

\"\"پس از اجرا می توانیم یک حرف انگلیسی را به سبک پارتیشن های عادی ویندوزی به این پارتیشن ها اختصاص دهیم و همچنین کارهای دیگری بر روی این پارتیشن ها انجام دهیم. برای استفاده از امکان نوشتن بر روی پارتیشن های Ext4 باید Ext2 Management را انتخاب کنیم و گزینه ی Mount Volume in Read Only Mode را غیرفعال کنیم.

\"\"همچنین این نرم افزار می تواند تعیین کند که یک پارتیشن لینوکسی در هنگام بوت ویندوز ماونت شود تا قابل استفاده باشد.

این نرم افزار روش خوبی برای دسترسی به فایل های لینوکسی است. اما این نرم افزار می تواند ممکن بروز مشکلات و از دست دادن اطلاعات در پارتیشن های لینوکسی شود. پس باید در استفاده از آن دقت کنید.

 

منبع



برچسب ها : , , , , , ,