منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

راه اندازی سرویس xrdp بر روی لینوکس (دسترسی از طریق Remote Desktop Connection ویندوز به لینوکس)

نصب سیستم عامل لینوکس تو مکان‌هایی که اکثر سیستم عامل‌های اونجا ویندوز هستند، ممکنه کاربر رو درگیر یک سری مسائل بکنه؛ یکی از این مسائل بحث دسترسی از راه دور به سیستم لینوکسی هست. برای حل این مساله دو تا راه حل میشه پیشنهاد کرد:

راه حل اول و روش استاندارد دسترسی گرافیکی از راه دور به سیستم‌های لینوکسی استفاده از vnc هست. اگر شما از سیستم عامل اوبونتو استفاده می‌کنید، می‌تونید خیلی راحت با استفاده از نرم افزار "Desktop Sharing" و اعمال تنظیمات مد نظر، سرویس vnc رو بر روی سیستم عامل خودتون فعال کنید و از طریق هر کلاینت vnc که راحت‌تر هستین به سیستم خودتون دسترسی گرافیکی داشته باشید. اما مشکلی که این روش داره این هست که نصب کلاینت vnc و یا استفاده از نسخه‌های portable، ممکن هست با مشکلاتی در سیستم‌های ویندوزی همراه باشه.

راه حل دوم که شاید کاربردی‌تر باشه فعال سازی سرویس xrdp بر روی لینوکس هست؛ به دلیل اینکه نرم افزار Remote Desktop Connection بر روی تمام نسخه‌های ویندوز نصب هست و اجرای اون دسترسی به مجوز خاصی نداره، با راه اندازی سرویس xrdp، می‌تونید از هر سیستم ویندوزی به سیستم لینوکسی خودتون دسترسی داشته باشید. در ادامه این پست نحوه راه اندازی سرویس xrdp بر روی سیستم عامل اوبونتو به صورت مرحله به مرحله توضیح داده میشه:

ادامه مطلب