منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

زیباییِ به تصویر کشیدن داده‌ها

یک ویدئوی خیلی جذاب در TED دیدم که بد ندونستم اون را با شما هم به اشتراک بگذارم.ویدئویی بسیار عالی درباره هنر طراحی اطلاعات و نشان دادن چیزهای پیچیده و بزرگ به ساده‌ترین شکل ممکن که به راحتی قابل درک و فهم باشه.جا داره به این اصل اشاره کنیم که زیبایی در سادگی‌ست

این ویدئو یک سخنرانی‌ست از یک نویسنده و روزنامه نگار بریتانیایی به نام دیوید مک کندلس (David McCandless) که از طراحان اطلاعات حرفه‌ای و صاحب نظر در حوزه data visualization یا به عبارتی بصری‌سازی اطلاعات هست.هنر آقای مک کندلس این است که اطلاعات بیش از حد پیچیده، بزرگ و پراکنده رو به ساده ترین شکل ممکن به تصویر بکشه.در توضیحات ویدئو آمده است:

دیوید مک کندلس، مجموعه های پیچیده ی داده مانند هزینه های نظامی در سراسر جهان، همهمه‌ی رسانه ها، به روز رسانی وضعیت در فیسبوک و موارد دیگر را به نمودارهایی نه تنها زیبا، بلکه ساده تبدیل میکند. او طراحی اطلاعات را به عنوان ابزاری مطرح میکند که ما برای حرکت درعرضه‌ی بیش از تقاضای اطلاعات امروز ، پیدا کردن الگوهای منحصر به فرد و ارتباطاتی که ممکن است روشی که جهان را می بینیم عوض کند، استفاده می کنیم.
او تجربیات و نظریات خود را تا کنون در دو کتاب به نام های “Information Is Beautiful” و “The Visual Miscellaneum” به چاپ رسانده است.

این ویدئو تا این لحظه ۱,۱۶۴,۴۸۰ بار مشاهده شده! این ویدئو با همت کاربران فارسی‌زبان زیرنویس هم شده و میتونید اون رو  در بخش فارسی TED ببینید و از هنر بی‌نظیر آقای کندلس لذت ببرید و کلی چیز یاد بگیرید :)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

\"ارسال



برچسب ها : , , , , , , , ,