منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

سر خط خبرهای هفته

از امروز به بعد هر پنج شنبه خبرهای اوپن سورس و نرم افزارهای آزاد را به صورت کوتاه مرور می کنیم. تقریبا حدود ۱ سال پیش این کار را جادی در کیبورد آزاد و قبل از آن حسین حسن زاده نویسنده وبلاگ Linux Share انجام می داد که دیگر  اثری از آثارش نیست . از این پس من سعی خواهم کرد تا جایی که در توانم باشد و تا زمانی این وبلاگ سر پا است این کار را به طور مداوم هر هفته انجام دهم.البته امیدوارم… \':D\'

۱. امروز بعد از ۶ ماه تلاش مستمر شرکت کنونیکال و جامعه کاربری اوبونتو نسخه ۱۱.۰۴ سیستم عامل اوبونتو گنو/لینوکس با نام عمومی Natty Narwal منتشر شد. شاید بتوان گفت این نسخه از اوبونتو نسبت به نسخه های قبلی با رفتن به سمت سوی پوسته جدید گنوم با نام Unity بیشترین تغییرات را‌ از نظر ظاهر داشته است.

۲. کرنل لینوکس نسخه ۲٫۶٫۳۹ RC5 منتشر شد. این در حالی است که در ابتدای این هفته سایت Phoronix خبری مبنی بر وجود باگی در نسخه های ۲٫۶٫۳۸ و ۲٫۶٫۳۹ داد که به واسطه آن مصرف انرژی در لپ تاپ ها ٫ بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد و این باگ هنوز تا نسخه RC 5 فیکس نشده است.

۳. آخرین نسخه پایدار  منتشر شده از KDE یعنی KDE 4.6.2 از دیروز وارد مخازن Experimental دبیان شد. این در حالی است که آخرین نسخه کی دی ای موجود در مخازن رسمی Debian نسخه ۴٫۵٫۲ بود.

۴. دیروز نسخه ۱۱٫۴ درایور کارت های گرافیک ATI/AMD برای لینوکس منتشر شد. این درایور از xorg-server 1.10.x پشتیبانی می کند و قابل نصب بر روی اوبونتو ۱۱.۰۴ نیز می باشد.

۵٫ و امروز هم نسخه ۲۰۱۱.۰۴ توزیع چاکرا لینوکس با نام عمومی آیدا منتشر شد. نسخه جدید را می توانید از این لینک و نکات و خبر انتشار مربوط به آن را از این لینک می توانید دنبال کنید

\"Add



برچسب ها :