منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

شاتلورث: اپل از ایده‌ی اوبونتو در تلفن‌هایش استفاده کرده است

مارک شاتلورث، بنیان‌گذار اوبونتو در مصاحبه با ZDnet ابراز کرده است که اپل در آی‌فون 5s از ایده‌ی یک‌پارچه‌سازی اوبونتو اج استفاده کرده است.
به گفته‌ی شاتلورث «اوبونتو اج روند یک‌پارچه‌سازی تلفن و رایانه را شتاب بخشیده است. شما می‌بینید که پردازنده‌ی تلفن‌های جدید اپل از رده‌ی دسکتاپ هستند و به عقیده‌ی من این انتخاب، تصادفی نیست.»
او هم‌چنین از آخرین خبرها درباره‌ی تلفن‌ها و تبلت‌های اوبونتویی صحبت کرد و گفت که «تلفن‌های اوبونتویی تا نیمه‌ی نخست ۲۰۱۴ برای خرید در دست‌رس هستند و شش ماه پس از آن می‌توان اقدام به خرید تبلت‌های اوبونتویی کرد.»
شاتلورث درباره‌ی اوبونتو موبایل گفت: «شرکت‌های زیادی علاقه نشان داده اند. صنایع موبایل دارند وقت و تلاش بسیاری صرف درک اوبونتو و استفاده از قدرت آن در سخت‌افزارهایشان می‌کنند.»

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+


دیدگاه‌ها: (۵)

Athelstan <دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴>

بعضی وقتا یه حرفایی میزنه که آدم فکر میکنه ایشون مهناز هدایتی دنیای اپن سورسن…آیا صرف شصت و چهار بیتی بودن یعنی پردازنده‌ی دسکتاپ؟
گوشی‌های اندرویدی که سخت‌افزار بسیار قوی‌تری دارن

Athelstan <دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳>

آخه مسأله اینجاس ایده یکپارچگی دسکتاپ و موبایل، قبل از کنونیکال وجود داشته
فقط شرکتای انحصارگرا یهو میان ویندوز هشت رو رو میکنن، ما فکر میکنیم در عرض همین یکی دو ساله ایده‌ش به وجود اومده!
نخیر، شاید از همون روز‌ که آیفون نسل اول دراومد، ایده‌ی ویندوز هشتم تو مایکروسافت به وجود اومده بوده
ضمن اینکه ایشون نباید ناراحت بشه
از اول که اومد تو این کار میدونست که نمیخواد ایده‌هاشو پتنت کنه
بنابراین به فرضم که ایده از شاتلورث بوده، بعد از اینکه نتونست اون ۳۲ میلیون دلارو جمع کنه، طبیعیه که شرکتای دیگه که پول دارن میرن سراغ این کار

دانیال بهزادی <سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۳>

مگه کسی ناراحت شده؟ ((:
خیلی هم خوشحال شده که یه شرکتی از ایده‌اش استفاده کرده و در پیاده‌سازی ایده‌اش دست‌تنها نیست! (;

امیررضا قادری <دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱>

پردازشگرهای ARM برای سال ها با معماری 32 بیتی همراه بودن. در صورتی که دنیای اوپن سورس چند سالی هست که میشه گفت بیخیال معماری 32 بیتی شده و تمرکز اصلیش روی معماری 64 بیتی هست. در زمینه ای که ایشون صحبت کردن (ابزارهای همراه)، بعله، 64 بیتی بودن یعنی آوردن کلاس پردازنده های دسکتاپ روی این ابزارها. ایشون منظورشون سرعت نبوده، منظور اکوسیستم نرم افزاری بوده که قابل اجرا روی این پردازنده هاست. دسکتاپ که به کنار، حتی دیگه میشه به صورت انبوه از این پردازشگرها روی سرور ها استفاده کرد.
.
سرعت پردازنده تنها فاکتور برای سنجش کلاس کاری یه پردازنده نیست. گوشی های آندروید با پردازنده های چند هسته ایی و چندین گیگابایت حافظه هنوز نتونستن بدون لگ و به نرمی یه آیفون 4s کارکنن. پس همه چیز رو به مشخصاتی که روی کاغذ نوشته میشه محدود نکنید.
.
من خودم از آندروید استفاده میکنم ولی برای این نیست که دوسش دارم، برای اینه که نمیتونم با محدودیت های اپل کنار بیام، و خب گزینه‌ی بهتری جز آندروید ندارم. اما اگه گوشی های اوبونتو بیان وضع خیلی فرق میکنه. گوشی های اوبونتو با پردازنده های 64 بیتی، و تاکیدی که روی برنامه های native دارن (نه جاوا) از لحاظ فنی رقیب سرسخت تری برای اپل میشن.

ساسان <سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹>

وقتی شاتلورث می‌خواد رو هایپ خبری اپل موج سواری کنه.
اصلا لازم نیست برای مطلع شدن از سرنوشت گوشی‌های اوبونتو تا تا ۲۰۱۴ صبر کنیم؛ نیامده شکست مفتضحانه‌ای می‌خوره.