منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

فایرفاکس و تاندربرد 31 منتشر شدند

نسخه‌ی ۳۱ مرورگر محبوب و کاملاً متن‌باز! فایرفاکس منتشر شد. این نسخه از این مرورگر که باعرضه‌ی نسخه‌ی جدید Thunderbird همراه شده است شامل تغییرات قابل‌ذکر زیادی بوده است. بعد از ارائه‌ی  نسخه‌ی ۳۱ این مرورگر و نرم‌افزار Thunderbird هر دو در مخازن رسمی اوبونتو ۱۴٫۰۴ قرارگرفته‌اند و به‌راحتی قادر به نصب آن خواهید بود.

oVG2nmj

نسخه‌ی جدید این دو نرم‌افزار در مخازن رسمی قرار دارد.

در نسخه‌ی جدید کادر جستجوی زیبایی در صفحه‌ی علاقه‌مندی‌ها افزوده‌شده است که امکان جستجوی مستقیم در چندین جستجوگر از آن صفحه را فراهم آورده است.  همچنین تغییرات زیادی برای توسعه‌دهندگان رخ‌داده است.
مدیریت مصرف حافظه نیز بسیار بهتر از قبل انجام‌گرفته و مصرف حافظه کمتر شده است. همچنین هنگامی‌که بخواهید فایلی را دانلود نمایید از بدافزار نبودن آن فایل اطمینان حاصل می‌کند موزیلا این قابلیت را با استفاده از توابع  Google Safe Browsing API به مرورگر افزوده است این قابلیت باعث می‌شود تا با اطمینان بیشتری به دریافت فایل بپردازید. درست است که گنو/لینوکس ویروس نمی‌گیرد اما بااین‌حال وجود بدافزارهای جاسوس‌افزار در لینوکس ممکن است دردسرساز باشد.

IP5COAgThunderbird ۳۱٫۰،, نیز تغییرات زیادی را تجربه کرده است از تغییر در پشتیبانی از متغیرهای CSS گرفته تا پشتیبانی بهتر از تم‌های تیره.  همچنین در کنار برخی آیکون‌ها متن نیز درج گشته است که برای درک بیشتر آن کاربرد کاملاً مفید خواهد بود. علاوه بر این برای فایل‌های ضمیمه‌ی ذخیره‌شده امکان باز کردن پوشه نیز فراهم‌شده است. و متأسفانه بعد از بسته شدن سرویس اوبونتو وان قابلیت همگام‌سازی با آن نیز حذف‌شده است!!!

hiqJ5wKنصب:

اگر اولین مرتبه است که این دو نرم‌افزار را نصب می‌کنید دستورات زیر را اجرا نمایید:

$ sudo apt-get update
$ sudo apt-get install firefox thunderbird

برای به‌روزرسانی به نسخه‌ی جدید از دستورات زیر بهره برید: (تا کل سیستم به‌روز شود.)

$ sudo apt-get update
$ sudo apt-get dist-upgrade

منابع: +

4 دیدگاه برای این نوشته:

  1. tireng:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ بسیار عالی شده 31. اما مگه قرار نبود ThunderBird دیگه نسخه جدید نداشته باشه؟؟؟؟
  2. علیرضا:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ فایرفاکس و کروم رو دوست دارم اما حیف …. که در توان من نیست که اپرا رو ول کنم
    از وقتی توسعه اش برای لینوکس متوقف شده تا وقتی که بازم شروع کردن و برای لینوکس توسعه دادنش ازش استفاده میکنم.میدونم ضعف هایی در مقابل فایر فاکس داره اما بازم دوستش دارم
    OPERA ♥
  3. احسان ترک:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ نسخه‌ی تحت توسعهش خیلی خوب شده.
  4. محمد:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ موزیلا به کاربران احترام میزاره چیزیه که بقیه مرورگر ها ندارند.

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , ,