منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مایکروسافت به مثابه جاسوسی برای دیکتاتور بزرگ

\"\"

واقعا شرم آوره که شرکتی به بزرگی مایکروسافت،برای پیشبرد اهداف خودش و اینکه سود بیشتری عایدش بشه حتی از جاسوسی کردن برای دیکتاتورهای درجه یک دنیا هم فروگذار نمیکنه و با اون‌ها همکاری میکنه (: این یک مدل تجارت فوق کثیفه وقتی حاضر باشی برای دریافت تسهیلات ویژه،به راحتی ارز‌ش‌های انسانی رو زیر پا بگذاری و اطلاعات محرمانه شهروندان یک کشور رو به راحتی در اختیار یک دیکتاتور قرار بدی تا از این طریق حکومت بتونه کنترل بیشتری بر مردم داشته باشه و عرصه رو بر اونها تنگ‌تر کنه.

جریان از چه قراره؟ جریان اینه که طبق اسناد اخیر منتشر شده توسط ویکی‌لیکس،مایکروسافت در مقابل جاسوسی برای دولتمردان رژیم سابق تونس،و دیکتاتور بن‌علی،گویا تسهیلات فراوان و ویژه‌ای رو از اون‌ها دریافت می‌کرده.یعنی به طور واضح‌تر،مایکروسافت جاسوس بن‌علی،دیکتاتور تونس بوده!\"\"

طبق یکی از این اسنادی که ویکی‌لیکس منتشر کرده و  تاریخش مربوط به ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۶ میشه(اصل سند رو میتونید در اینجا مطالعه کنید) مایکروسافت تمایل بسیاری داشته که رژیم دیکتاتور تونس از نرم‌افزارهای متن‌باز مورد علاقه مایکروسافت برای اعمال سیاست‌ها و پوشش دادن آموزش‌های خودش استفاده کنه و طی مذاکراتی که بین مایکروسافت و دولت بن‌علی در اون زمان صورت گرفت،توافق‌نامه‌ای بین اونها امضاء شد و طی این قرارداد مایکروسافت متعهد شد که آموزش‌های لازم رو برای نحوه استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای مقابله با جرایم سایبری به مقامات دولتی در وزارت کشور و دادگستری بده.همچنین مایکروسافت امکان دسترسی به کد منبع اصلی نرم‌افزارش رو برای دولت بن علی فراهم کرده بود.

البته از نظر تئوری،افزایش توانایی‌‌های دولت تونس در زمینه آی‌تی امر منفی محسوب نمیشه ولی در نتیجه،حلقه نظارت دولت بر شهروندان تونسی به جهت این همکاری‌ها تنگ‌تر شد و دولت تونست سانسور‌های گسترده‌ای رو بر اینترنت اعمال کنه.

در نهایت برای مایکروسافت طمع دریافت مزایای بیشتر،هزینه‌های سنگینی در پی داشت!

سخنگوی مایکروسافت در واکنش به این جریان گفته که همکاری اونها با کشورها،باعث خلاقیت و نوآوری‌‌ در سطح بومی،ایجاد شغل و کمک به گسترش دسترسی به خدمات حوزه IT و قادر کردن دولت‌ها به اتخاذ تصمیمات برای ارائه سرویس‌های فناوری اطلاعات به شهروندان میشه و این‌ها تمرکز کاری مایکروسافت در تونس بوده!

قضاوت با خودتان…!

جا داره اینجا بگم که زنده باد “نهضت آزادی نرم‌افزار” (:

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

21 دیدگاه برای این نوشته:

\"ارسال | مشاهده‌ 16 نظر دیگر

  1. \'\'سعيد:
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ اين بيچاره سورس ويندوز رو به روسيه هم داده در غيراينصورت اجازه فروش پيدا نمي‌كرد.
  2. \'\'sasan:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ chera be hamin rahati tohmat mizanid ? ghararddade inna male keye? 2006 ! enghelabe tones keye ? 2010 2011!!!! inna ro age kenare ham bezari hich rabti beham peyda nemikonan. tazasham har adame avami ke ino bekhone motevajeh mishe ke in baraye takhribeh microsofte !!!!!! pas shoma khaheshan na alaki tohmat bezan na komak be biaberoi sherkate bozorgi hamchon micrsoft bokon .
  3. \'\'koorosh:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ دیگه بهونه برای کوبیدن مایکروسافت پیدا نکردی؟ نکنه دلت می خواست بیل گیتس خودش شخصا بره توی تونس برعلیه بن علی شعار بده؟؟؟ بهتر نیست یک کم به شرکتهایی بپردازی که همین نزدیکیهای ما دارن برای بدتر از بن علی نوکری میکنن؟
  4. \'\'Amin:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ یک ادم منصف بیاد این متن را بخونه و خودش نظر بده من به شما چاقو بفروشم ببری کارت را انجام بدی بعد شما به جاش بزنی یک نفر را بکشی من مقصرم؟ اقا دیگه حالمون را به هم نزنید با دفاعیه های الکی راجع به متن باز نمی دونم چه چیزیه ایرانی را جو بگیره دیگه ول کن نیستش اقا شما نمی خوای از محصولات مایکروسافت کسی استفاده کنه خوب بیا معایبشو بگو دیگه این حرفای صد من یه غاز چیه؟
  5. \'\'ناشناس:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ دوست عزیز بعتر نیست برای بالا بردن آمار بازدید سایتتون سعی کنید سطح مطالب سایتتون رو بالاببرید؟ همه شرکت های بزرگ قراردادهایی با کشورهای دیگر برای آموزش آی تی و پشتیبانی محصولاتشون و هزار تا چیز دیگه می بندن حالا شما به این میگین جاسوسی؟ با دیدن تیتر من گفتم این چی ست که تو هیچ سایت معتبری آورده نشده و وقتی با خوندن خبر فهمیدم که همه اینا برای جذب بازدید کننده بوده ناراحت شدم جمله آخر قضاوت با خودتون هم من رو یاد فردوسی پور انداخت



برچسب ها : , , , , ,