منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مبارزه گوگل با PNG با بهینه‌تر کردن WebP

گوگل قالبِ کدبازِ تصویری WebP خود را بهینه‌تر کرد. آخرین بروزرسانی، از تکنولوژی فشرده‌سازی جدیدی استفاده و از اطلاعات transparet در عکس‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌گویند این امکان باعث می‌شود تا WebP جایگزینی برای PNG باشد؛ WebP پیش از این با استفاده از تکنولوژی فشرده‌سازی که داشت، قادر بود حجم عکس را بدون کاهش کیفیت تا ۳۹ درصد کاهش دهد، و جایگزینی برای JPEG معرفی میشد. PNG، که یک قالب پر استفاده در وب است، هم‌اکنون هدف توسعه‌دهندگان گوگل قرار گرفته است.

\"\"

با توجه به گفته‌های گوگل، حالت فشرده‌سازی جدید در آزمایش‌ها تا ۴۵ درصد حجم عکس‌ها را کم‌تر کرده‌اند. اگر PNGها با استفاده از pngcrush و pngout مجددا فشرده شده شوند، باز هم WebP میزان ۲۸ درصد بیشتر اندازه عکس را کاهش میدهد. همچنین گفته شده است که حالت transparency جدید کارایی بیشتری پیدا کرده است . آموزش و گالری ارائه شده توسط گوگل امکان مقایسه این قالب‌ها را فراهم میکند.

قالب WebP بر اساس قالب بازِ ویدئویی WebM است. به‌تازگی، توسعه‌دهندگان پستیبانی از پویانمایی، پروفایل‌های ICC و XMP metadata و tiling را معرفی کردند. مرورگرهایی که از WebP پشتیبانی می‌کنند شامل گوگل کروم، گوگل کروم فریم، کرومیوم، اپرا و مرورگر داخلی اندروید ۴ است. مبدلی برای تبدیل قالب‌های PNG و JPEG برای لینوکس، مک و ویندوز، در کنار کُدِک مستقل برای ویندوز و همچنین کدمنبع، ارائه شده است.

(منبع)



برچسب ها : , , ,