منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مرکز رسانه‌ی کودی منتشر شد

در شب کریسمس، نگارش ۱۴ پایدار از مرکز رسانه‌ی آزاد و قدرت‌مند Kodi با نام رمز Helix منتشر شد. مرکز رسانه‌ی کودی که پیش از این با نام XBMC شناخته می‌شد به عقیده‌ی متخصّصان زیادی، قدرت‌مندترین نرم‌افزار مرکز رسانه‌ی موجود است. این نرم‌افزار برای رایانه‌ها، گوشی‌های تلفن همراه، تبلت‌ها، بردهای رایانه‌ای مانند رزبری‌پای و هم‌چنین دستگاه‌های تلویزیونی مانند تلویزیون اپل و… موجود است. هم‌چنین یک توزیع رسمی مبتنی بر اوبونتو با نام KodiBuntu که از کودی به عنوان میزکار پیش‌فرض استفاده می‌کند نیز در قسمت بارگیری‌های این نرم‌افزار آزاد قابل دریافت است.

این نگارش کودی از FFmpeg ۲.۴.۴ استفاده می‌کند و قابلیت پخش ویدیوهای h.265 را در قالب HEVC و رمزگشایی ویدیوهای VP9 را دارد. استفاده از این دو تکنولوژی می‌تواند حجم پرونده‌های ویدیویی را بدون افت کیفیت تا پنجاه‌درصد کاهش دهد. هم‌چنین به دلیل رمزگشایی نرم‌افزاری آن‌ها، دستگاه‌های با توان پایین‌تر مانند گوشی‌های تلفن همراه معمولی نیز می‌توانند به خوبی از عهده‌ی پخش آن‌ها برآیند.

در این نگارش کتاب‌خانه‌های سامانه نیز بهبود یافته‌اند و قابلیت‌های بیش‌تری به پخش و دریافت dlna تحت پروتکل upnp افزوده شده است. هم‌چنین امکانات و انتخاب‌های گرافیکی بیش‌تری نیز به کاربران داده شده است. بخش پخش و ضبط تلویزیونی این نرم‌افزار نیز برای رسیدن به بهینگی بیش‌تر، بازنویسی شده است.

-
پایگاه وب کودی
-
ویکی کودی

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+