منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مسابقه برنامه‌های فضایی بازمتن ناسا

آژانس فضایی آمریکا، ناسا، در حال سازماندهی یک مسابقه‌ی جهانی نرم‌افزارهای بازمتن در سال آینده است. این مسابقه با امید ساخت نسل جدیدی از نرم‌افزارها که مسائل و مشکلات جهانی را نشانه گرفته‌اند برگذار می‌شود. آژانس قصد دارد تا با ارتباط برقرار کردن با دیگر آژانس‌های فضایی، مسابقه جهانی برنامه‌های فضایی «دانشمندان و شهروندان علاقه‌مند» را تشویق کند با استفاده از فناوری‌های آزاد، اطلاعات آزاد و باز متن، راه‌کارهای جدیدی برای مسائل ارائه کنند.

\"\"

نمونه‌های برنامه‌های اعلام شده توسط ناسا به دو بخش خلاصه می‌شوند، آنهایی که مرتبط به کمک به بشر بر پایه‌ی مسائل محلی و جهانی است، برای مثال، آزمایش تغییرات آب و هوایی بر روی جغرافیای جهانی و تقلیل منابع دریایی، و آنهایی که بر روی اکتشاف فضایی متمرکز هستند، نظیر استفاده از منابع‌یابی جمعیت (crowdsourcing) برای کمک به تجسم و تجزیه و تحلیل اطلاعات در ماموریت‌های فضایی.

در حال حاضر مسئولین در حال جمع کردن ایده‌ها و مشکلات جهت مسابقه هستند. پس از آن یک مسابقه دو روزه در تعدادی از شهرهای مختلف جهان به سبک Random Hacks Of Kindness (یک واقعه جهانی که سالی دو بار در ۲۰ شهر دنیا انجام می‌شود) و هکرها نقشه‌های کارشناسان را تبدیل به راه‌کارهای بازمتن می‌کنند، برگذار می‌گردد.



برچسب ها : , ,