منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

موزیلا و W3C برای حفاظت از ردیابی کاربران با هم همکاری می‌کنند

W3C یک گروه کاری حفاظت از ردیابی در کنار دیگر کارهایش تاسیس کرده است تا استانداردهایی تدوین کند که کابران بتوانند عدم تمایل خود به ردیابی شدن را عنوان کنند. در همین حال، موزیلا با قراردادن الویت و تلاش‌های بیشتر در پروژه «ردیابی نکنید» – Do Not Track یا (DNT) – انتشار اولین نسخه «راهنمای میدانی ردیابی نکنید»، یک مجموعه از مطالعات موردی، راهنماها، و کدهای نمونه و مواد پس‌زمینه DNT و بحث‌های مربوط به آن را ارائه کرده است. این راهنما به شکل HTML هم منتشر شده است.

\"\"

این راهنما یکی از نوشتارهای مورد استفاده برای گروه جدید W3C در کنار ارائه‌ی «محافظت رد‌یابی وب» مایکروسافت، گزارش‌ها و راهنماهای FTC، و «تفسیر EFF از ردیابی» خواهد بود. این گروه به دنبال مشارکت گسترده‌ای هست و توسط ریاست مشترک دو نفر رهبری می‌شود: اولین نفر معرفی شده Aleecia M. McDonald است، که به تازگی به موزیلا به عنوان «پژوهشگر ارشد حریم خصوصی» ملحق شده است. نام نفر دوم هنوز اعلام نشده است. گروه کاری W3C اولین جلسه تلفنی خود را برای ۱۴ سپتامبر و اولین جلسه حضوری را برای ۲۱ و ۲۲ سپتامبر برنامه‌ریزی کرده است.

گروه تجزیه و تحلیل موزیلا همچنین آمارهای از استفاده از «Do Not Track» را منتشر کرده. آنها تخمین زده‌اند که کمتر از ۵ درصد از کاربران فایرفاکس در حال حاضر مکانیزم «Do Not Track» را در مرورگر خود فعال کرده‌اند.

(منبع)



برچسب ها : , , ,