منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نحوه فعال کردن Hibernate در اوبونتو ۱۶.۱۰

در اوبونتو بطور پشفرش گزینه Hibernate فعال نیست. زمانیکه کامپیوتر Hibernate میگردد تمامی برنامه‌ها و اسناد (documents) ذخیره شده و کامپیوتر بطور کل خاموش می‌شود. اما برنامه‌ها و اسناد، زمانیکه کامپیوتر را دوباره روشن می‌نمایید گشوده خواهند شد.

تست درستی عملکرد Hibernate

برای این کار میبایست ترمینال را گشوده و فرمان sudo pm-hibernate را در ترمینال اجرا نمایید. پس از آنکه کامپیوتر خاموش شد. آن را مجدداً روشن کنید. اگر برنامه‌های باز مجدداً باز شدند گزینه Hibernate فعال است، در غیر اینصورت خیر. اگر Hibernate کار نکرد پارتیشن swap خود را بررسی کنید که بطور حداقلی هم‌اندازه حافظه RAM شما باشد و مطمئن شوید سیستم شما از هیچ پارتیشن brfs ای استفاده نمی‌نماید. ممکن است نیاز داشته باشید بسته btrfs-tools رابه کمک فرمان زیر حذف نمایید:

sudo apt purge btrfs-tools

فعالساری Hibernate

اگر Hibernate بدرستی کار می‌کند می‌توانید با استفاده از فرمانsudo pm-hibernate سیستم را Hibernate نمایید.

همچنین می‌توان گزینه Hibernate را از طریق منوها فعال ساخت. برای انجام این کار در یک ویرایشگر متنی فایل /etc/polkit-1/localauthority/50-local.d/com.ubuntu.enable-hibernate.pkla. را ایجاد کرده و آن را ذخیره نمایید.

برای به سرانجام رساندن کار از فرمان زیر کمک بگیرید:

gksudo gedit /var/lib/polkit-1/localauthority/10-vendor.d/com.ubuntu.desktop.pkla

و هنگامیکه فایل گشوده شد، خطوط زیر را در آن وارد نمایید:

[Re-enable hibernate by default in upower] Identity=unix-user:*
Action=org.freedesktop.upower.hibernate
ResultActive=yes

[Re-enable hibernate by default in logind] Identity=unix-user:*
Action=org.freedesktop.login1.hibernate;org.freedesktop.login1.handle-hibernate-key;org.freedesktop.login1;org.freedesktop.login1.hibernate-multiple-sessions;org.freedesktop.login1.hibernate-ignore-inhibit
ResultActive=yes

منبع: sourcedigit.com



برچسب ها : ,