منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نرم‌افزار آزاد، دوستت دارم چون…

خوب، امروز روز ولنتاینه. روز عشق‌ورزی و ابراز عشق آدم‌ها به همدیگه توی کل دنیا. جدا از اون حواشی همیشگی و دعوا سر اینکه این مراسم مربوط به ما ایرانی‌ها هم میشه یا نه یا جایگزینش در آداب و رسوم ما فولانه و خون پاک آریایی و اینجور مهمل‌ها و پیدا کردن هزار تا دلایل برای خوشحال نبودن، امروز روزیه که توی همه دنیا آدم‌ها به همدیگه اظهار عشق و علاقه و دوست داشتن میکنن. روز شادیه و این هم صفحه ویکیپدیای ولنتاین که میتونید درباره‌اش بیشتر بدونید البته یکی که احساس کرده برای شما خوندنش ضرر داره ف‌ی‌ل‌ت‌رش کرده حتما چون فکر میکرده بیشتر از بقیه میفهمه که چی خوبه و چی خوب نیست!

\"fsfe-ilovefs\" از دلیل دوست داشتن گنو/لینوکس هم که قبلا اینجا گفتم. حالا امروز بنیاد نرم‌افزارهای آزاد اروپا یک کمپین راه انداخته که آدم‌ها میان و میگن چرا نرم‌افزار آزاد رو دوست دارن و بهش عشق میورزن. ایده با نمکیه و آدم‌های مهمی مثل Zack که مدیرحال حاضر پروژه دبیان است هم توش شرکت کرده.
برای خوندن این نوت‌های قشنگ میتونید به اینجا برید. من چند تاشون رو ترجمه کردم ولی بقیه‌اش رو خودتون بخونید:

 

\"zack\"“من نرم‌افزار آزاد رو دوست دارم چون در هر لحظه از زندگی‌مون بیشتر و بیشتر به نرم‌افزار وابسته میشیم. نرم‌افزارهایی که ایمیل‌‌ها و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی ما رو هندل میکنن زمانی که ما ارتباط برقرار میکنیم. نرم‌افزارهایی که اجاق و یخچال ما رو کنترل میکنن زمان آماده کردن وعده‌های غذایی‌مون. نرم‌افزارهایی که ماشین‌ها و هواپیماها رو میرونن وقتی ما در سراسر جهان سفر میکنیم. نرم‌افزارهایی که خیلی از ماها رو زنده نگه داشته وقتی که به تجهیزات بیمارستانی یا وسایل پزشکی مانند دستگاه ضربان‌ساز قلب نیاز داشتیم.
دنیا بدون نرم‌افزار آزاد به معنای گروگان گرفته شدن بوسیله نویسندگان نرم‌افزارهای انحصاری است که زندگی ما رو اداره میکن. من نرم‌افزار آزاد رو دوست دارم چون که میتونه ما رو آزاد کنه.”

(دکتر استفانو زک، رهبر پروژه دبیان، دانشمند و توسعه‌دهنده نرم‌افزار آزاد)

 

\"mzuther\"“من نرم‌افزار آزاد رو دوست دارم چون مثل یک ماشین میمونه که همراه با کتابچه راهنمای سرویس کامل و هر ابزاری که ممکنه بهش نیاز داشته باشید است. من میتونم خودم تعمیرش کنم و حتی بهش یک ویژگی جدید اضافه کنم. اگر این کار رو بکنم، کاربران دیگر ممکنه از تغییرات من بهره‌مند بشند و اگر نتونم، همیشه یک جامعه کاربری وجود داره که مایل به کمک‌ است.”(مارتین زودر)

 

 

“چرا نرم‌افزار آزاد رو دوست دارم؟ چون که به من اجازه میده کارهای باحال انجام بدم بدون نیاز به کار در شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ آمریکایی!”

ولنتاین مبارک. شاد باشید :)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

\"ارسال



برچسب ها : , , ,