منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نسخه نهایی jQuery Mobile منتشر شد

پس از «یک سال توسعه»، گروه توسعه‌ی jQuery Mobile نسخه‌ی ۱.۰ این کتابخانه و فریم‌ورک‌هایِ رابط کاربریِ مبتنی بر HTML5 را برای دستگاه‌های همراه به اتمام رسانده‌اند. بر اساس هسته jQuery و کتابخانه‌ی jQuery UI، این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است تا در سیستم‌های اندروید ۲.۱ تا ۲.۳ و نسخه‌ی اندروید شانه عسلی، سیستم اپل iOS، ویندوز فون ۷ و ۷.۵، بلک‌بری ۶.۰، ۷ و همچنین Playbookها، Palm WebOS، فایرفاکس موبایل، اپرا موبایل، میگو ۱.۲، کیندل ۳ و فایر و همچنین نسخه‌های رومیزی کروم ۱۱ الی ۱۵، فایرفاکس ۴ الی ۸، اینترنت اکسپلورر ۷ الی ۹ و اپرا ۱۰ الی ۱۱، کار کند.

\"\"

این فریم‌ورک به توسعه‌دهندگان اجازه میدهد تا صفحات تمیزی با استفاده از HTML و ویجت‌های بهینه شده برای دستگاه‌های لمسی بنویسند و با توجه به استفاده از CSS و جاوا اسکریپت، واسط به شکل گسترده‌ای به وسیله‌ی این تکنولوژی‌ها بهینه می‌شود، برای مثال، امکانات انتقال صفحات (page transitions) و پیمایش در برنامه با استفاده از AJAX. فریم‌ورک به‌طور خودکار با شرایط مختلف منطبق می‌شود مانند اندازه‌ی تصویر و چیدمان صفحه در تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی (تبلت). واسطهای طراحی شده از طریق jQuery Mobile می‌تواند از طریق ThemeRoller for Mobile که به تازگی منتشر شده Style بپذیرد.

\"\"

صفحات نمایشی نه تنها مثال‌هایی از کارکرد jQuery Mobile را ارائه کرده‌اند، بلکه چگونگی استفاده از فریم‌ورک را به صورت عملی نشان داده است. برای انتشار این نسخه توسعه‌دهندگان بر روی بهینه‌سازی کارایی صفحات کارکرده‌اند و بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش سرعت در بارگیری صفحات را از زمان انتشار نسخهRC2 در ماه اکتبر، فراهم کرده‌اند. توسعه‌دهندگان یادآوری کرده‌اند که jQuery Mobile با نسخه‌ی ۱.۶.۴ کار میکند و نه نسخه‌ی به تازگی منتشر شده‌ی ۱.۷. پشتیبانی از این نسخه برای انتشار بعدی، یعنی نسخه‌ی ۱.۱ برنامه‌ریزی شده است. jQuery Mobile دارای گواهینامه‌ی دوگانه‌ی MIT و یا GPLv2 است. جهت مشاهده‌ی نحوه‌ی دانلود به این صفحه بروید.

(منبع)



برچسب ها : , ,