منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب سریع و آسان Tor Browser جدید در اوبونتو با PPA

همان‌طور که می‌دانید Tor Browser مجموعه‌ای از افزونه‌ها به همراه نرم‌افزار Tor و مرورگر فایرفاکس است که باعث بهبود امنیت شما در فضای مجازی خواهد شد و همچنین همان‌طور که مطلع هستید این نرم‌افزار بسیار کاربردی می‌باشد!

این نرم‌افزار علاوه بر بهبود امنیت باعث حفظ هویت شما در اینترنت نیز خواهد شد. افزونه‌های Torbutton, NoScript and HTTPS-Everywhere در آن به‌کاررفته که افزونه‌های خوی برای افزایش امنیت به شمار می‌آیند.
این مرورگر اطلاعا شمارا از طریق Tor که یک شبکه‌ی رمزنگاری‌شده است عبور می‌دهد و با استفاده از افزونه‌ی Https-Enywhere اطلاعات شمارا از HTTPS عبور می‌دهد تا به مقصد نهایی برسد. در نسخه‌ی 4.0.1 از SSLv3 هم پشتیبانی شده است.

2G0nEVg

برای نصب کافی است دستورات زیر را در ترمینال وارد کنید، در هر بار عرضه‌ی نسخه‌ی جدید هم نسخه‌ی جدید در PPA قرار خواهد گرفت و با هر بار به‌روز کردن سیستم Tor هم به‌روز خواهد شد.

$ sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/tor-browser

$ sudo apt-get update

$ sudo apt-get install tor-browser

دست آخر برای پاک کردن آن دستور زیر را وارد کنید:

$ sudo apt-get remove tor-browser

استفاده از آن را برای بالا بردن امنیت در وبگردی در سیستم‌عاملهای گوناگون توصیه می‌کنیم. البته آموزش استفاده از Tor به تنهایی در سایت قرار دارد که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید و آن را در کنار مرورگر مورد نظر خود مثلا کرومیوم و کروم  و به همراه افزونه‌های خود استفاده کنید.

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , , ,