منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب میزکار Cinnamon بر روی فدورا ۱۸

نسخه ی بتای فدورا ۱۸ چند روز پیش منتشر شد، هرچند که نسخه ی نهایی تا اوایل ژانویه ی سال آینده منتشر نمی شود ولی بیشتر خصوصیات و ویژگی های این نسخه در وضعیتی پایدار هستند و برای استفاده آماده اند.
میزکار سینامون یکی از آن میزکارهایی است که می توانید بر روی سیستمتان اجرا کنید ولی درنظر داشته باشید که چون هیچ ایمیج نصبیِ جداگانه ای برای میزکار سینامون وجود ندارد تنها راهِ اجرای آن، نصب بسته ها بر روی فدورایی است که نصب کرده اید. بسته ها در مخزن پیش فرض وجود دارند، پس فقط کافیست با استفاده از مدیریت بسته آن ها را نصب کنید و بعد یکبار Logout کنید و با میزکار سینامون وارد شوید.
این مقاله فقط مراحل ساده ای که برای نصب و اجرای میزکار سینامون نیاز است را نشان می دهد. پیش نمایشی از نسخه ی گنومِ فدورا ۱۸ را هم اینجا قرار داده ام. تقریباً می توان گفت که میزکار سینامون در اکثر خصوصیات از میزکار گنومِ فدورا ۱۸ بهتر است.

خب، برای نصب سینامون مدیریت بسته های گرافیکی را باز کنید و کلمه ی “Cinnamon” را جست و جو کنید. نتیجه ی جست و جو باید چیزی شبیه تصویر زیر باشد. بسته ی Cinnamon را انتخاب کنید و بعد Apply Changes را بزنید.
\"CinnamonInstall

بعد از اینکه نصب کامل شد، یکبار Logout کنید و با انتخاب Cinnamon از منوی Session دوباره به سیستم برگردید.

تصویر بعد شکل و شمایل میزکار را نشان می دهد. این میزکارِ پیش فرض است درحالی که منو را نشان می دهد.
\"FedCinnamon

منو در حالی که برنامه های نصب شده در دسته ی آفیس را نشان می دهد.
\"FedCinnamon3

حالت نمایشیِ میزکارها (Expo View). این حالت به شما اجازه می دهد که فضای کارهای فعال (Workspaces) یا میزکارهای مجازی را ببینید. همچنین می توانید فضای کاریِ جدیدی اضافه کنید.
\"FedCinnamon1

حالت مقیاسیِ میزکار (Scale View) به شما اجازه می دهد که پنجره های باز موجود را ببینید.
\"FedCinnamon2

اپلت فایروال و کاراییِ آن. البته این اپلت به صورت پیش فرض نصب نیست.
\"FedCinnamon4

میزکار به همراه ویجت تقویم.
\"FedCinnamon5

ایمیج نصبیِ نسخه ی بتای فدورا ۱۸ را می توانید از اینجا دانلود کنید و از آن جایی که میزکار سینامون را بر روی همه ی نسخه ها می توانید نصب کنید پس فرقی ندارد که کدام ایمیج نصبی را دانلود می کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,