منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب میزکار Cinnamon 1.6 در اوبونتو ۱۲٫۰۴

Cinnamon میزکاری است که توسعه ی آن تا حدی به دلیل نارضایتی های به وجود آمده از میزکارهای یونیتی و گنوم ۳ شروع شد. آخرین نسخه ی این میزکار که ۱٫۶ است دیروز منتشر شد. Cinnamon پروژه ای است از توسعه دهندگان لینوکس مینت که خود توزیعی مشتق شده از اوبونتوست.
به عنوانِ یک نرم افزار و پروژه ی آزاد می توانید این میزکار را بر روی هرتوزیعی نصب کنید و برای این کار بسته ی باینریِ آن تهیه شده است. بدون این بسته هم اگر کار کردن با خط فرمان شما را نمی ترساند می توانید آن را از سورس کامپایل کنید.

این آموزش نشان می دهد که چگونه Cinnamon 1.6 را از یک مخزن بر روی اوبونتو ۱۲٫۰۴ که یکی از توزیع های محبوب لینوکسی است نصب کنید.

برای شروع خط فرمان را باز کنید و دستوری که در تصویر زیر می بینید را در آن بنویسید. این هم برای اینکه شاید بخواهید دستور را کپی کنید:

sudo add-apt-repository ppa:gwendal-lebihan-dev/cinnamon-stable

بعد از نوشتنِ دستور هم Enter را بزنید.

\"افزودنِ

بعد از این کار از شما درخواست رمزعبور می شود. رمزعبور را وارد کنید و Enter را بزنید تا مخزن اضافه شود. بعد در خط فرمان بنویسید:

sudo apt-get update

تا دیتابیسِ مخازن به روزرسانی شود. حالا برای نصب میزکارِ Cinnamon فقط کافیست دستور نصب را صادر کنید:

sudo apt-get install cinnamon

توجه داشته باشید که نصبِ Cinnamon حدود ۸۲مگابایت از فضای هاردیسک شما را اشغال می کند. پس از اینکه نصب با موفقیت انجام شد، از سیستم Logout کنید.
\"نصب

در صفحه ی ورود به سیستم می توانید Cinnamon یا Cinnamon 2D را برای اجرای میزکارِ Cinnamon انتخاب کنید. ولی برخلاف آن چه که انتظار دارید، گزینه ی Cinnamon 2D آن چیزی را به شما می دهد که گزینه ی Cinnamon باید بدهد و در این قسمت یک باگِ کوچک وجود دارد.
\"انتخاب

این میزکارِ پیش فرض به همراه پَنِل در گوشه ی پایینِ میزکار است.
\"پنل

پنل همچنین در بالای میزکار هم می تواند قرار بگیرید. البته گزینه ای هم برای قرار دادنِ پنل هم در بالا و هم در پایینِ میزکار وجود دارد ولی این پنلِ اضافی هدف خاصی را دنبال نمی کند.
\"پنل

این هم تصویری از شکل و شمایلِ Cinnamon 2D.
\"Cinnamon

باینری برای سایر توزیع و کد منبعِ Cinnamon 1.6 را هم می توانید از اینجا بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,