منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب میزکار MATE بر روی فدورا ۱۸

نسخه ی بتای فدورا ۱۸ چند روز پیش منتشر شد، هرچند که نسخه ی نهایی تا اوایل ژانویه ی سال آینده منتشر نمی شود ولی بیشتر خصوصیات و ویژگی های این نسخه در وضعیتی پایدار هستند و برای استفاده آماده اند.
در کنار میزکارهای  KDE، گنوم ۳، LXDE و XFCE، کاربران همچنین می توانند میزکارهای MATE و Cinnamon را هم برای استفاده انتخاب کنند. تنها مشکل این دو میزکار این است که هیچ ایمیج نصبیِ مستقلی برای آن ها وجود ندارد.
تنها راه برای نصب و اجرای هر دویِ این میزکارها از طریق نصب بسته ها بر روی یک نسخه ی نصب شده از فدوراست. بسته ها در مخزن پیش فرض وجود دارند، پس فقط لازم دارید که با استفاده از مدیریت بسته آن ها را نصب کنید و بعد یکبار Logout کنید و با میزکار MATE یا Cinnamon وارد شوید. ضمناً شاید دوست داشته باشید نحوه ی نصب میزکار Cinnamon بر روی فدورا ۱۸ را هم بخوانید. این مقاله همین کار را برای میزکار MATE نشان می دهد.
همچنین می توانید به پیش نمایشی از نسخه های KDE و گنومِ فدورا ۱۸ هم نگاهی بیندازید.

اگر به تازگی با میزکار MATE آشنا شده اید، باید بگویم که MATE میزکاری است که از میزکار گنوم ۲ مشتق شده است وتوسعه ی گنوم ۲ هم پس از انتشار گنوم ۳ ادامه داده نشد. همانند Cinnamon، وجود میزکار MATE ناشی از نارضایتیِ نسبی حاصل از رابط کاربریِ گنوم ۳ بود.

خب، برای نصب MATE، مدیریت بسته های گرافیکی را اجرا کنید و “mate-desktop” را جست و جو کنید. نتیجه ی جست و جو باید چیزی شبیه تصویر زیر باشد. بسته ی MATE را انتخاب کنید و بعد Apply Changes را بزنید.
\"MATE

بعد از اینکه نصب با موفقیت تکمیل شد، یکبار Logout کنید و با انتخاب MATE از منوی Session دوباره وارد شوید. در ادامه با هم چند تصویر از محیط این میزکار را مشاهده می کنیم.

 

میزکار پیش فرض.
\"MATEdesktop

منو درحالی که برنامه های اینترنتیِ نصب شده را نشان می دهد.
\"MATEdesktop1

میزکار به همراه گزینه های مسیر System > Preferences
\"MATEdesktop2

این هم میزکار درحالی که برنامه های مدیریتیِ نصب شده را نشان می دهد.
\"MATEdesktop3

ایمیج نصبیِ نسخه ی بتای فدورا ۱۸ را می توانید از اینجا دانلود کنید و از آن جایی که میزکار MATE را بر روی همه ی نسخه ها می توانید نصب کنید پس فرقی ندارد که کدام ایمیج نصبی را دانلود می کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,