منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نوکیا در حال آماده کردن یک لینوکس برای گوشی‌های ارازن است

\"\"می‌دانیم که نوکیا برای سال‌ها حرف اول را در گوشی‌های ارزان می‌زده و می‌زند. حالا هم اخبار جدیدی می‌رسد که نوکیا در حال آماده کردن یک سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس است برای گوشی‌هایی که کمتر از صد دلار قیمت خواهند داشت.

اسم رمز سیستم‌عامل جدید Meltemi است و هدایت آن را ماری مکداول (Mary McDowell) بر عهده دارد.

خانم مکداول در جلسه ارتباطی نوکیا در سنگاپور گفته که کیوت (Qt) می‌تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای توسعه رابطه کاربری روی گوشی‌های ارزان قیمت عمل کند و بنا به گفته او، نوکیا به دنبال جایگزینی سری ۴۰ با این تکنولوژی جدیدتر است.

سری ۴۰ سیستم عمال فعلی گوشی‌های نوکیا است که با درخواست بیشتر و بیشتر بازار برای گوشی‌های هوشمند در حال عقب رفتن است.نوکیا قبلا هم با گوشی N900 به بازار گوشی‌های لینوکسی پا گذاشته بود اما با اخبار بعدی که خبر از ظاهر شدن ویندوز روی گوشی‌های این شرکت می‌دادند، ظاهرا آن پروژه کنار گذاشته شد.

بن وود (تحلیلگر بازار موبایل) می‌گوید که گوشی‌هایی که با ویندوز فون کار خواهند کرد به مراتب از گوشی‌های اندرویدی گران‌تر خواهند بود و با توجه به این موضوع، نوکیا با شکافی در گوشی‌های با قیمت متوسط روبرو خواهد بود. او گفته که گوشی‌های لینوکسی احتمالا تلاش می‌کنند حین پر کردن این خلاء، گوشی‌های ارزان نوکیا را هم جذاب‌تر جلوه دهند.

حدس زده می‌شود که مالتمو در مراسم جهانی نوکیا در لندن که هفته آینده برگزار خواهد شد در کنار گوشی‌های ویندوزی، یکی از محورهای اصلی بحث باشد.

پی سی ورلد



برچسب ها : , , , ,