منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

همایش اوبونتو ۱۴.۰۴ و اولین رویداد ایده‌ی آزاد

اگر کاربر گنو/لینوکس باشید حتما تا الان خبردار شده‌اید که اوبونتو ۱۴.۰۴ منتشر شده است. این نسخه از ubuntu با پشتیبانی بلند مدت یا اصلاحا LTS برای سیستم‌های دسکتاپ، سرور، رایانش‌ابری و دیوایس‌های لمسی از سوی شرکت Canonical و جامعه کاربری اوبونتو به صورت آزاد و اوپن‌سورس برای کاربران، توسعه‌دهندگان و مدیران سیستم منتشر شده است. متن خبر کامل را از فروم اوبونتو ایران بخوانید

ubuntu1404

به رسم سال‌های گذشته امسال هم همزمان با سایر نقاط دنیا و LoCo Team‌های دیگر همایش و جشن انتشار اوبونتو در ایران برگزار خواهد شد. تیم اوبونتو ایران به همراهی دوستان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی این رویداد را تدارک دیده‌اند تا محلی باشد برای اجتماع دوباره‌ای از کاربران اوبونتو در ایران و یادگیری مباحث کوچک و بزرگ و به اشتراک‌گذاری ایده و دانش با یکدیگر…

در این رویداد مثل هرسال سمینار در مورد تازه‌های اوبونتو در نسخه جدید و ورکشاپ‌های آموزشی وجود خواهد داشت ولی چیزی که باعث می‌شود این گردهمایی از سایر گردهمایی‌ها و همایش‌های برگزار شده مستثنی باشد، رویداد ایده‌ی آزاد خواهد بود. در ایده‌ی آزاد شما با مطرح کردن ایده‌هاتون به جامعه کاربری کمک خواهید کرد که در جهت بسط و گسترش نرم‌افزار آزاد و اوپن‌سورس و لینوکس در ایران سهیم باشید و سایر افراد هم آنجا حاضر خواهند بود که به شما کمک کنند و ایده‌ی شما را پر و بال دهند و با هم به مرحله اجرایی در آورید. همچنین برای مطرح کردن بهترین ایده جوایز نقدی و غیرنقدی هم در نظر گرفته شده است که باعث میشود اشتیاق حاضرین و ایده‌پردازان برای کار کردن روی پروژه‌ی خود دوچندان شود.

اگر تمایل دارید در این گردهمایی شرکت کنید یا احیانا ایده‌ی خود را در رویداد ایده‌ی آزاد مطرح کنید کافیست کمی علاقه یا بیشتر به این موضوع داشته باشید و همچنین از طریق سایت Ofest حضور خود در همایش و جشن انتشار اوبونتو ۱۴.۰۴ را ثبت کنید و منتظر بمانید تا روز پنجشنبه ۱ خرداد ۹۳ ساعت ۹ صبح.

تمامی اطلاعات از قبیل مکان دقیق برگزاری و برنامه ورکشاپ‌ها و سمینارها و برنامه‌های جانبی را میتوانید از سایت Ofest دنبال کنید.

 

Everyone can make a difference…. #OpenSource



برچسب ها : , , , , , , , , , ,