منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

همکاری کنونیکال و یک شرکت سخت‌افزاری برای تولید اسمارت فون

بعد از ۱۲ ماه نمایش، امید و قول و قرار‌، مارک شاتلورث مؤسس شرکت کنونیکال خبر از همکاری با یک شرکت سخت‌افزاری برای تولید اسمارت فون مجهز به اوبونتو فون داد. اما مسئله جالب توجه این است که او اسم این کمپانی را اعلام نکرده است!

مارک شاتلورث در حال معرفی اوبونتو فون او اس

وی در کنفرانس LeWeb پاریس به خبرنگاران اعلام کرد که بدست آوردن اولین دسته توافق‌نامه‌ها با موفقیت همراه بوده است. وی همچنین اعلام کرد: «ما مسیر را از ‘ایجاد یک مفهوم’ به ‘ساخت و توزیع آن’ تغییر داده‌ایم.» همچنین طبق گزارش CNet به نظر او این توافق نامه «تأثیر بسیاری بر تیم (تیم تاچ او اس)» خواهد داشت.

جزئیات دیگری در مورد این طرح عنوان نشده است، با این حال طبق گفته شاتلورث، حاصل این توافق یک اسمارت فون قوی (های اند) بوده که در ۲۰۱۴ ارائه خواهد شد.

همچنین مارک شاتلورث در سخنان قبلی خود اعلام کرده که برنامه‌های کنونیکال با دیگر شرکت‌ها نیز به قوت خود باقیست: «در حال حاضر ما با ۴ شرکت در حال مذاکره هستیم. آن‌ها تلفن‌های زیادی را در سرتاسر دنیا در بازارهای در حال شکل گیری و شکل گرفته به انواع مشتری‌ها و شرکت‌ها فروخته‌اند.»

از زمان رونمایی از پروژه اوبونتو تاچ در آغاز سال جاری، بلند پروازی‌های کنونیکال در زمینه موبایل به سرعت افزایش یافته است؛ تا جایی که در اکتبر امسال اولین نسخه پایدار (نسبتا پایدار) اوبونتو فون او اس منتشر شد. همچنین این پروژه تا به حال موفق شده است نظر اوپراتور‌های بزرگی همانند Three، Verizon، Deutsche Telecom و T-Mobile را به خود جلب کند.

برگرفته از +

3 دیدگاه برای این نوشته:

  1. مجتبی:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۲ کنونیکال واسه اینکه در زمینه‌ی موبایل موفق بشه باید نظر توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار رو به خودش جلب کنه که کار بسیار سختیه.
    از موفقیت ابونتو تاچ خوشحال میشم به شرطی که به اصول آزادی نرم‌افزار پایبند بمونه.
  2. علی آقا:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۲ چند وقتی بود که منتظر شنیدن اخبار تازه در مورد اوبونتو تاچ بودم اما نمی‌دونم چی شده که الان به فایرفاکس اواس و تایزن بیشتر از اوبونتو علاقه‌مند و امیدوار هستم.
  3. داریوش:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ حتما با zte یا huawei مشارکت کرده :|

ارسال نظر سریع



برچسب ها :