منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ویرایش KDE از لینوکس Mint 12 منتشر شد

تنها دو ماه پس از انتشار ویرایش گنوم لینوکس Mint 12، توسعه‌دهنده اصلی این توزیع Clement Lefebvre، خبر از انتشار ویرایش KDE این سیستم‌عامل محبوب با نام «Lisa» داد. این توزیع بر اساس اوبونتو ۱۱.۱۰ است و از KDE نسخه‌ی ۴.۷.۴ به عنوان میزکار پیش‌فرض استفاده می‌کند؛ KDE SC 4.8 هفته‌ی گذشته منتشر شد.

\"\"

بروزرسانی‌های جدید در بسته‌ها شامل نسخه‌ی ۸ از برنامه‌ی مدیریت پست‌های الکترونیکی Thunderbird، نسخه ۸ مرورگر فایرفاکس، لیبرآفیس ۳.۴.۳، نسخه‌ی ۲.۴.۳ از پخش‌کننده موسیقی Amarok و VLC نسخه‌ی ۱.۱.۱۲ است. مانند ویرایش گنوم، از DuckDuckGo به عنوان موتور جست و جو پیش‌فرض استفاده می‌کند. این نسخه جدید همچنین اولین نسخه‌ی ویرایش KDE است که از طریق Hybrid ISO در دسترس است، و از آن می‌توان برای ساخت داریوهای USB قابل بوت با استفاده از فرمان dd استفاده کرد. یک آموزش در خصوص نحوه چگونگی نصب لینوکس Mint از طریق USB نیز فراهم شده است.

توسعه‌دهندگان همچنین خاطرنشان کرده‌اند که افزونه‌ی Moonlight که یک افزونه‌ی معادل برای Silverlight در لینوکس است، در این نسخه، به دلیل وجود یک باگ که باعث کرش کردن فایرفاکس می‌شد، حذف شده است؛ هرچند این مشکل در انتشار فعلی افزونه حل شده است و کاربران می‌توانند آن را از طریق سایت برنامه نصب کنند.

اطلاعات بیشتر در خصوص این انتشار را می‌توانید در نکات انتشار آن ببینید.

(منبع)



برچسب ها : , , , ,