منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

پخش‌کننده‌ی رسانه‌ای ROSA برای Mandriva معرفی شد

در پستی در وبلاگ شخصی دنیس کوریاوُو – Denis Koryavov -، سرپرست قسمت UI (واسط کاربری) در لابراتورا ROSA در روسیه، انتشار آزمایشی نسخه ۱.۰ از پخش‌کننده‌ی رسانه‌ای ROSA (یا ROMP) را اعلام کرد. پخش‌کننده‌ی رسانه‌ای جدید و کدباز برای ROSA و توزیع Mandriva برپایه‌ی کدهای MPlayer و Smplayer است.

\"\"

کوریاوُو می‌گوید توسعه‌دهندگان به این دلیل شاخه‌ی جدیدی از SMplayer را ایجاد کردند که می‌خواستند پخش‌کننده‌ای ساده، جهت استفاده با نمایی «مدرن» بسازند. آنها همچنین از مشکلاتی در خصوص همکاری در کدهای پروژه‌ اصلی به دلیل «ایدئولوژی متفاوت» نام برده‌اند. در کنار پخش‌کننده‌ی رسانه‌ای، توسعه‌دهندگان افزونه‌ی سفارشی‌ای برای کرومیوم و فایرفاکس برای نمایش ویدئوها نوشته‌اند.

انتظار می‌رود نسخه‌های آینده‌ی این پخش‌کننده پشتیبانی از ضبط ویدئو از صفحه کاربر، امکان «تیکه کردن ویدئو بر اساس اندازه»، و امکان دانلود و نمایش ویدئو از چندین پایگاه آنلاین نظیر یوتیوب را داشته باشد. گفته شده است که کار بر روی یک رابط کاربری جدید برپایه‌ی Qt Quick نیز آغاز شده است.

تیم مسکویی لابراتوار ROSA در جامعه Mandriva مشارکت می‌کند و تا کنون توسعه‌های زیادی بر روی رابط کاربری Mandriva، نظیر کار بر روی تم‌ها و آواتارها، و تغییراتی بر روی برنامه‌ی مدیریت پرونده‌ی دلفین انجام داده‌اند. توزیع شرکت ROSA، که به عنوان Mandriva/ROSA یا OS ROSA نیز شناخته می‌شود، یک نسخه‌ی سفارشی شده از Mandriva Linux 2011 است که استانداردهای سرویس فدرال روسیه برای کنترل تکنیکی و بیرونی (Russian Federal Service for Technical and Export Control) را دارد.

نسخه آزمایشی پخش‌کننده‌ی رسانه‌ای ROSA و افزونه‌های آن از طریق مخازن Mandriva Cooker و Mandriva/ROSA 2011 در دسترس خواهد بود. کوریاوُو از کاربران خواسته است که با استفاده از برنامه، مشکلاتش را به ایمیل او یا از طریق نظر گذاشتن در پست وبلاگش گزارش کنند.



برچسب ها : , , ,