منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

پشتیبانی از بخش‌هایی از Net. به صورت رسمی و متن‌باز در گنو/لینوکس توسط مایکروسافت

مدت‌هاست که استفاده از.Net و کتابخانه‌های آن در گنو/لینوکس با Mono محقق شده است که در پروژه‌های متنوعی در گنو/لینوکس مورداستفاده قرار گرفت بااین‌حال اخیراً مایکروسافت دست به متن‌باز کردن بخش‌هایی از  Net.  با مجوز MIT License و عرضه‌ی آن برای همه‌ی پلتفرم‌ها کرده است.

satya-nadella-microsoft-wide

در خبری که دیروز منتشر شد به نسخه‌ای Comunity از Visual Studio اشاره‌شده است که به‌صورت رایگان عرضه خواهد شد که باعث می‌شود توسعه برنامه برای توسعه‌دهندگان.NET ارزان‌تر از قبل تمام شود.  و همچنین بخش  سمت-سرور Net. نیز به‌صورت متن‌باز درخواهد آمد به این شکل، کاربران گنو/لینوکس به‌راحتی قادر به اجرای دستورات ASP.Net نیز خواهند بود. کدهای Net. را می‌توانید از GitHUB دریافت کنید.

blog-github

 

موارد فوق شامل کامپایلر Roslyn.NET،.NET Micro Framework و NET Rx یا حتی  VB and C# programming languages نیز می‌باشد. پیش‌ازاین مایکروسافت دست به ایجاد بنیادی متن‌باز نیز زده بود و برخی کتابخانه یا ابزارهای خود را متن‌باز ارائه کرده بود. تمامی موارد فوق تحت نظر بنیاد.NET ارائه گشته است. این محصولات با نظرات و استفاده از تجربیات شرکت Xamarin انجام گرفته است که تجربیات زیادی در این موارد دارد. این شرکت توسط مایکروسافت حمایت می‌شود و محصولات متن‌باز زیادی را با تکیه بر تکنولوژی‌های مایکروسافتی ارائه داده است. هدف اصلی این شرکت راحت کردن ارائه برنامه‌ها در iOS، اندروید و ویندوز به وسیله‌ی کتابخانه‌ها و زبان#C مایکروسافت است.

xamarin-hero

به نظر شما این دست اقدامات توسط مایکروسافت که به‌عنوان شرکتی بزرگ که سیستم‌عامل و ابزارهای معروف Close Source تولید می‌کند تا چه حد نشان‌دهنده‌ی تغییر رفتار این شرکت است و آیا این کارها را تغییر رفتار می‌دانید؟ یا فقط دلیل این امر می‌تواند گسترش نفوذ این محصولات باشد؟ و مدیریت جدید آقای ساتیا نادلا تا چه حد در این کارها مؤثر بوده است؟

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , ,