منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

پیشنهاد کمتر کردن سیکل انتشار فایرفاکس برای بار دیگر

در حالی که تعدادی از کاربران هنوز هم با انتشار نسخه‌های جدید فایرفاکس در هر ۶ هفته مشکل دارند، توسعه‌دهندگان در حال گفتگو برای حتی کوتاه‌تر کردن این بازه هستند. یک موضوع در لیست پستی حول محور اینکه آیا سیکل انتشار به ۵ هفته یا کمتر کوتاه‌تر شود یا خیر باز شده است.

\"\"

در لیست پستی، جاش آس (Josh Aas) ، پیشنهاد تست این شتاب بیشتر در انتشارها را کرده است: «من گمان میکنم که تنها راه فهمیدن اینکه آیا میتونیم اینکار رو انجام بدیم، انجام دادن اون هست – ما همیشه میتونیم در صورت موفق نشدن عقب برگردیم». دیگران مخالف این موضوع هستند و به مسئله‌ی ناراضی بودن کاربران فعلی از نحوه‌ی انتشار ۶ هفته‌ای اشاره کرده‌اند: «بهتره مدتی صبر کنیم تا کاربرها متوجه بشن که هر بروزرسانی‌ای باعث بهم ریختن افزونه‌ها و تم‌هاشون نمیشه». تعدادی از توسعه‌دهندگانِ افزونه‌ها نیز در این باره ابراز تردید کرده‌اند.

هرچند، کریستیان لگنیتو (Christian Legnitto)، که مسئول قوانین انتشار فعلی نیز هست، از کوتاه‌تر شدن این سیکل حمایت کرده است – اما تنها زمانی که پروسه فعلی به درستی کار کند. این توسعه‌دهنده گفته است که هر نوع شتاب بیشتر در انتشارها باید ابتدا بطور گسترده اعلام شود تا اهداف آن روشن باشد. لگنیتو اضافه کرده است که اطلاعات بیشتری در خصوص سیکل انتشارهای فایرفاکس ارائه خواهد کرد: «ما یک لیست از بدی‌ها و خوبی‌ها داریم و اون‌ها رو در چند هفته آینده در قالب تعدادی پست و ویدئو در وبلاگ بیان میکنم. ما در خصوص اطلاع دادن درباره این حرکت، کار وحشتناکی کردیم و من قصد اصلاحش رو دارم (که البته بیشتر تقصیر خودم هست)».

(منبع)



برچسب ها : , , ,