منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چراغ‌های کریسمس برای درمان بیماری

چیز زیادی به شروع سال جدید میلادی نمونده و خیلی از مردم در تعطیلات کریسمس به سر می‌برند.
حتما در بسیاری از فیلم‌ها دیدید که در شب‌های کریسمس، چراغ‌هایی جلوی خونه‌ها روشن می‌کنند(در برخی از کشورها) و مطلبی که می‌خوام دربارش صحبت کنم در همین مایه‌هاست.

Komarnitsky، بیشتر از ۲۰۰۰۰ چراغ برای شب‌های کریسمس آماده کرده و سرویس‌ی رو فراهم کرده که مردم می‌تونن به صورت آنلاین، چراغ‌های اونو ببینند و در صورت تمایل آن‌ها رو خاموش و روشن کنند!

فکر می‌کنید دلیل اینکار Komarnitsky چه چیزی می‌تونه باشه؟ مثلا برای اینه که اگه موجودات فضایی حمله کردند، اولین خونه‌ای که می‌بینن و به سمتش می‌رن، خونه‌ی اون باشه؟
Komarnitsky دو فرزند به اسم‌های Dirk و Kyle داره که متاسفانه از بیماری “سلیاک” رنج می‌برند. یکی از کارهایی که اونا می‌تونند بکنند اینه که از مصرف غلات مانند گندم و … بپرهیزند که این کار آسونی نیست و نخواهد بود. Komarnitsky آرزو داره که وقتی بچه‌هاش بزرگتر شدند بتونند آبجو و پیتزا بخورند!
Komarnitsky توانایی پرداخت هزینه‌ی درمان این بیماری رو نداره و برای همین به فکر ایجاد سایتی برای دریافت کمک هزینه از سوی مردم می‌افته که با موفقیت رو‌به‌رو می‌شه و می‌تونه که هفتاد هزار دلار برای دانشگاه Marylandland Center که روی سلیاک تحقیق می‌کنه، جمع‌آوری کنه.

این سایت به شما این امکان رو می‌ده که از هر جای دنیا به سه وب‌کم که خانه و محل کار Komarnitsky رو نشون می‌دن، دسترسی داشته باشید. همچنین به شما امکان کنترل اون ۲۰۰۰۰چراغی که محل زندگی و کارش رو باهاش تزیین کرده رو می‌ده.
تمام این فرایندها از طریق یک وب‌سرور Lamp(Redhat Linux, Apache, Mod-Perl) صورت می‌گیره بدین صورت که وقتی شما قصد کنترل یک چراغ رو دارید، از طریق wireless X10 TM751 یک query به یک IBM ThinkPad که روش اوبونتو نصب هست، فرستاده می‌شه(البته این وسط یک‌سری تقویت کننده‌ی سیگنال هم هست) و اون اوبونتو هم به یک سری سوپر سوکت و چیزهای مربوط به لامپ‌ها دسترسی داره.
همزمان با این‌ها، وب‌سرور ردهت تصاویر چراغ‌ها رو از طریق یک وب‌کم D-Link DCS-6620G دریافت می‌کنه و برروی وب منتشر می‌کنه.
طراحی سایت بسیار بسیار ساده هست و تشکیل شده از Perl، Html، CSS و Javascript \':)\'
حتما به سایتش سر بزنید.

نمی دونم بچه‌هاش درمان شدند یا نه، ولی با خوندن متن اصلی واقعا دلم گرفت و از ته دل آرزو می‌کنم که بچه‌هاش درمان شده باشند یا بشند.

ترجمه شده همراه با تصرف و تلخیص از اینجا.
منبع.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,