منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چگونه DigiNotar CA certificate را در فایرفاکس حذف کنیم

دولت هلند در گزارشی تایید کرد که ممکن است ارتباطات اینترنتی هزاران ایرانی توسط افرادی به سرقت رفته باشد. در گزارشی که یک شرکت فناوری اطلاعات به سفارش دولت هلند تهیه کرده، هویت عاملان این دستبرد اینترنتی اعلام نشده است.

بنا به این گزارش، هکرها حدود دو ماه پیش گواهینامه امنیتی شرکت هلندی دیجی نوتار را دزیده و سپس صدها گواهی جعلی تولید کرده اند. ظاهرا این هکرها با این شگرد، سرور و کامپیوترهای کاربرانی را فریب می دادند که به سایتهای قابل اعتماد و شناخته شده ای مانند گوگل، یاهو، فیس بوک و اسکایپ مراجعه کرده اند. براساس گزارش دولت هلند، احتمالا رمز عبور و اطلاعات مبادله شده حدود ۳۰۰ هزار کاربر ایرانی سایتهای مختلف، از جمله سرویس های گوگل به سرقت رفته است.

اولین راهکار  بروز کردن مرورگر به آخرین نسخه و استفاده از ابزارهای امن برای به دام نیفتادن در دام گواهینامه جعلی است. اما در فایر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فاکس شما می توانید این گواهی‌نامه را حذف نمایید.

از منوی مرورگر، Edit > Preferences   را انتخواب کنید. سپس از برگه Advanced  بر روی‌ گذینه View Certificates کلیک نمایید.

\"\"

در پنجره ی باز شده به سمت پایین اسکرول کنید تا به گذینه‌ی DigiNotar برسید آن را انتخواب کرده و سپس DigiNotar را از لیست حذف نمایید.

\"\"

در آخر پیغامی به شما جهت تایید انجام عملیات نمایش داده می شود که بر روی دکمه OK کلیک کرده و سپس پنجره Preferences را ببندید.

\"\"

منابع: + و +

\"ارسال



برچسب ها : , , , ,