منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کارایی Linux 3.2 در عمل

نسخه ۳٫۲ از هسته لینوکس در تازیخ ۴ January منتشر شد. این نسخه از کرنل لینوکس، شامل تغییرات و بهبود هایی در کارایی بود که می توانید آن‌ها را در این مقاله ببینید. حال در Benchmark زیر کارایی این هستهٔ لینوکس را به طور عملی محک می‌زنیم تا ببینیم که آیا هستهدر عمل هم شامل طیف وسیعی از بهبودها می‌شود یا خیر!

ما سخت‌افزار قدرتمندی را برای انجام آزمایش و گرفتن بنچ‌مارک‌ها در نظر گرفتیم که از یک CPU با ۶ هسته و ۱۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند. در تصویر زیر ریز این مشخصات را مشاهده می‌نمائید.

\"Hardware\"

Hardware

در این بنچمارک از هسته هایی با ورژن پایین تر از ۲٫۶٫۳۹ به دلیل نا سارگاری با سخت افزاری که برای تست برگزیده شده است، استفاده نشده است. همچنین این نتایج زمانی به دست آمده، که این CPU به فرکانس ۴٫۵۰ گیگا‌هرتز آور‌کلاک شده بود.

کارت گرافیک Radeon HD 4890 به عنوان قسمتی از سری RV770 است که پشتیبانی آن در درایور های متن باز به بلوغ کافی رسیده است و کارایی متوسطی را در بازی های سطح پایین در لینوکس فراهم می کند. نتایج در درایور رسمی و غیر آزاد با این نتایج تفاوت دارد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

عملکرد آپاچی در مقابل نسخه های پیشین لینوکس به شدت افزایش یافته است، که می تواند نشانه هایی از یک نسخه موفق باشد.

\"\"

کارایی و سرعت عمل PostgreSQL نسبت به نسخه های سابق نیز بسیار بهبود یافته است.

\"\"

لینوکس ۳٫۲ با اختلاف اندکی از لحاظ سرعت در PostMark بهتر از نسخه قبلی عمل می‌کند و امتیاز بالاتری می گیرد.

\"\"

همانطور که در بنچ‌مارک‌ها دیده می‌شود عملکرد هسته لینوکس در SQLite در نسخه های ۳٫۱ و ۳٫۲ بسیار بهتر از نسخه های ۲٫۶٫۳۹ و ۳٫۰ است که این بهبود عملکرد می‌تواند به تغییرات رخ داده در پشتیبانی بهتر این نسخه از Ext4 بازگردد.

\"\"

عملکرد کامپایل در تست Comppile Bench 0.6 در نسخه ۳٫۲ کاهش یافته است که می‌تواند یک امتیاز منفی برای این نسخه از هسته باشد.

\"\"

\"\"

همچنین نتایج بنچ‌مازک در FS-Mark اصلا جالب به نظر نمی رسند.

\"\"

\"\"

نتایج در بنچ‌مارک فشرده سازی ۷-Zip از بالاتر بودن امتیاز لینوکس ۳٫۲ با اختلاف اندک نسبت به نسخه های قبل حکایت دارد.

\"\"

در این نسخه شاهد عملکرد بهتری در بنچمارک loopback TCP network performance هستیم.

\"\"

با وجود اینکه در برخی زمینه‌ها همانگونه که بنچ‌مارک‌ها حکایت می‌کنند شاهد پسرفت‌هایی در این نسخه از هسته بوده‌ایم ولی در کل می‌توان عملکرد هستهٔ ۳.۲ را مثبت و خوب ارزیابی کرد. همچنین به نظر می‌رسد لینوکس ۳.۲ کارایی بهتری را برای سرور نیز فراهم می‌کند.

منبع: +

\"ارسال



برچسب ها : , , ,