منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کوبونتو 15.10 همراه با کی‌دی‌ای پلاسما 5.4.2 عرضه می‌شود

نسخهٔ جدید توزیع کوبونتو که از مشتقات توزیع اوبونتو است و از میزکار کی‌دی‌ای استفاده می‌کند قرار است در نسخهٔ 15.10 از نسخهٔ 5.4.2 کی‌دی‌ای پلاسما استفاده کند. نسخهٔ 15.10 اوبونتو مشتقاتش در حال حاضر به صورت آزمایشی بتا 2 عرضه شده است. پلاسما 5.4.2 در حال حاضر جدیدترین نسخهٔ پلاسما نیست ولی در آینده قرار است منتشر شود، در حال حاضر نسخهٔ 5.4.1 جدیدترین نسخهٔ کی‌دی‌ای پلاسما است  و در نسخهٔ آزمایشی کوبونتو نیز نصب است.

plasma-screen-desktop-2-shadow

گفتنی است در نسخهٔ جدید از میزکار کی‌دی‌ای و پلاسما پایداری میزکار افزایش یافته و افزونه‌ها و نرم‌افزارهای شخص ثالث بیشتری به این نسخه منتقل شده‌اند. همانند نرم‌افزار دولفین و چند ابزارک زیبا که در پلاسما 5 قابل استفاده هستند. نرم‌افزار آماروک که نرم‌افزار محبوب پخش موسیقی است نیز در آینده‌ای نه چندان دور به KF5 منتقل خواهد شد، در حال حاضر آماروک در نسخهٔ 2.8 متوقف شده و نسخهٔ جدید ممکن است با KF5 همراه شود.

میزکار کی‌دی‌ای پلاسما 5 تقریبا به کمال رسیده است و برای استفادهٔ روزمره کاربران مناسب شده است، حتی KTP نیز که برای مکالمات به کار می‌رود نیز در این نسخه با پلاسما 5 هماهنگ گشته است. با این حال هنوز از امکان استفاده از تقویم جلالی همانند نسخهٔ 4 خبری نیست که این موضوع برای اکثر تقویم‌های غیر از میلادی نیز صادق است.

منبع خبر: phoronix

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , , ,