منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کپچایی که براساس تبلیغ کار می‌کند

یاهو مقاله‌ای درباره این‌که چگونه یک کپچای متنی بر متن راه را برای تبلیغات باز می‌کند، نوشته‌است. گفته شده‌است که یک کاربر خیلی سریع یک لوگو را تشخیص می‌دهد و در نتیجه زمان پاسخ به آن کوتاه می‌شود. در این مقاله داریم:
«تحقیقات جدید نشان می‌دهد که به‌طور میانگین ۱۴ ثانیه برای حل یک کپچا نیاز است. شما این زمان را می‌توانید در میلیون‌ها میلیون تایید در روز ضرب کنید و متوجه خواهید شد که کاربران وب، سال‌‌های زیادی از عمرشان را در تایید کردن این‌که آن‌ها انسان هستند نه ماشین، صرف می‌کنند. … پاسخ دادن به کپچایی که لوگوهای شرکت‌های مختلف را نمایش می‌دهد و افراد باید آن را پاسخ دهند، راحت‌تر است.»
در زبان فارسی هم کپچاهای مبتنی بر متن ایجاد شده‌است. از نمونه‌های آن می‌تواند «کپچای متنی فارسی» را نام برد. همچنین سرویس ریکپچا نیز برای فارسی زبان‌ها وجود دارد.

منبع اصلی خبر