منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

گروه کاربران و توسعه‌دهندگان اوپن‌استک ایران

یکی از جنبه‌های تکنولوژی و علی‌الخصوص تکنولوژی‌های اوپن‌سورس، گردهمایی و اجتماع کاربران و توسعه‌دهندگان در کنار هم می‌باشد. از گروه‌های کاربری لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد تا اجتماعات تخصصی‌تر مانند توسعه دهندگان زبان‌های برنامه‌نویسی (مانند Python) ،  رایانش ابری و کلان‌داده‌ها و BigData و… همه و همه اجتماعاتی هستند که طی چند سال گذشته فعالیت‌های زیادی را در تمام شهرهای ایران داشته‌اند و دارند.

openstack-blog-post

چیزی که همه ما به آن اعتقاد داریم این است که تمام این اجتماعات به یک خروجی مفید که کوچکترین آن میتواند همفکری و یادگیری مباحث فنی جدید و بزرگترین آن میتواند به ایجاد یک استارتاپ و کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای همان کاربران و اعضای آن اجتماع باشد.

موضوع تکنولوژیکی که اخیرا در ایران بسیار محبوب و گسترده شده و خیلی از علاقه‌مندان رایانش ابری به دنبال آن هستند،  زیرساخت رایانش ابری بر پایه OpenStack می‌باشد(که در پست‌های قبلی مروری بر آن داشته‌ام و در آینده نیز بیشتر به آن خواهم پرداخت). موضوعی که به عقیده خیلی‌ها تا مدتها  لبه تکنولوژی آی‌تی دنیا خواهد بود و تا این لحظه استارتاپ‌های بسیاری بر پایه آن در سراسر دنیا شکل گرفته است.

به دلایلی که در بالا ذکر شد، جامعه کاربران و توسعه‌دهندگان اوپن‌استک در ایران با کمک و همراهی چند تن از فعالین در حوزه رایانش ابری شکل گرفته که فعالیت‌ها و اجتماعات کاربری آن از هفته آینده به صورت رسمی آغاز می‌شود و اطلاعات بیشتر را می‌توانید از وب‌سایت OpenStack IRAN دریافت کنید. فعالیت‌ها و موضوعاتی که در این اجتماع‌ کاربری پیش‌بینی شده از جمله‌ی آنها می‌توان به ترجمه مستندات کاربری و نرم افزار اوپن‌استک، سمینار و کارگاه‌های آموزشی و پروژه‌های نرم‌افزاری متن‌باز برپایه یا برای اوپن‌استک اشاره کرد که با ورود اعضای جدید و پیشنهادات جدید می‌توان دامنه‌ی فعالیت‌ها را گسترش داد.

وب‌سایت رسمی اوپن استک ایران از طریق آدرس OpenStack.ir قابل دسترسی است و مباحث تخصصی و گروهی را از لیست پستی آن میتوان پیگیری کرد. همچنین کانال #openstack-ir بر روی سرور freenode.net جایی است که می‌توان به صورت ارتباط مستقیم بر روی IRC با اعضا ارتباط داشت. از همه مهمتر تمامی جلسان حضوری و فعالیت‌ها از طریق Meetup یرنامه‌ریزی می‌شوند که از این آدرس میتوان به میت‌آپ اوپن‌استک ایران دسترسی داشت. اگر علاقه‌مند به حضور در جلسات اوپن‌استک ایران هستید پیشنهاد می‌کنم با عضویت در این گروه فعالیت‌ها و جلسات را دنبال کنید.

مکان و زمان دقیق اولین جلسه اوپن‌استک‌ایران که در سه‌شنبه همین هفته برگزار خواهد شد به زودی بر روی همین وبلاگ و بر روی میت‌آپ اوپن‌استک ایران اعلام خواهد شد.



برچسب ها : , ,