منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( ۲۰۱۴ Bu-Ali Sina inter-collegiate ACM )

1DSC 0961 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

امروز درست بعد از یک سال از برگزاری اولین دوره  ای سی ام دورن دانشگاهی سال پیش ، دوره دوم ای سی ام برگزار شد .این مسابقه توسط گروه کامپیوتر دانشگاه بو علی سینا و با حمایت استعداد های درخشان دانشکده برگزار شد که هدف اصلیش ایجاد یک فصای رقابت سالم بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بود و همین طور یک تمرین برای برگزاری ای سی ام در اردیبهشت بین استان های غرب کشور.

در این دوره بیست و دو تیم شرکت کرده بود ،که هر تیم سه عضو داشت و به هر تیم یک پی سی جهت نوشتن برنامه داده شده بود ،خود مسابقه در سایت اصلی دانشکده مهندسی برگزار شده بود که تقریبا بزرگ بود و هفتاد پی سی در آنجا بود. در این مسابقه می شد با زبان های سی ، سی پلاس پلاس و جاوا کد زد و از محیط های توسعه Code::Blocks  و  eclipse  استفاده کرد جالب بود که اجازه استفاده از ویژوال استدیو نبود! که اگر این امکان اضافه شود بدون شک مسابقه خیلی بهتر خواهد شد .مسابقه بر بستر pc^2  ایجاد شده بود و برناهه ها توسط آن ارسال و بررسی می شد.

اولین روز مسابقه در ۱۵ اسفند بود که جهت تمرین تیم ها بود و در این جلسه دو سوال آسان که جنبه تست داشت داده شد و همین طور تیم داوری و اجرایی توضیحاتی در مورد نحوه استفاده از پی سی تو (PC^2) داد و به تیم ها شناسه و رمز برای متصل شدن به پی سی تو را دادند و بعد از اتمام توضیحات به هر نفر یک کارت ورود به جلسه که اسم فرد و نام تیم رویش بود داده شد. فقط نمی دانم چرا بعد از پایان جلسه آن ها را پس گرفتند ! البته یک بروشور هم دادند که دارای توضیحاتی در مورد ای سی ام و زمان ها و مکان های اتفاقاتی که برای مسابقه تدارک دیده بودند بود .

در روز ۱۶ اسفند در ساعت ۸:۱۵ مسابقه برگزار شد که پانزده دقیقه زود تر برگزار شد ! دیده بودیم دیرتر شروع کنند ولی زود تر نه .یک بسته پلاستیکی حاوی سوال ها به ما داده شد که شامل هشت سوال بود و پنچ برگ باطله که سه عدد باطله نسبت به پارسال کمتر دادند و همین طور فراموش کردند خودکار بدهند! و چند دقیقه بعدش بسته های خوراکی را بین تیم ها پخش کردند ، تقریبا ۴۰% سوال ها آسان بود که بدلیل حضور زیاد تیم های ورودی سال ۹۲ بود .البته یکی از سوال ها هم به طرز عجیبی گنگ و مبهم بود و تستی که در سوال بود اشتباه بود ،البته باقی سوال ها خوب بودند.هر تیم که سوالی حل می کرد متناسب با سوال به آن تیم یک بادکنک با رنگ مشخصی می دادند البته تیم ها باید مراقب بادکنک هایی که ناگهان درست کنار گوششان توسط کادراجرایی ترکیده می شدند می بودند ! بعد از ۴ ساعت مسابقه تمام شد و تیم ها همه ی بادکنک ها را ترکانند و بعد از این کار مشغول به گرفتن عکس یادگاری شدند ، قسمت بعدی قسمت نهار بود که بر خلاف پارسال که در سلف اساتید بود در سالن مطالعه برگزار شد ! و بعد از نهار نوبت مراسم اختتامیه در آمفی تیاتتر بود که نسبت به سال قبل در آن یک افت خیلی شدید رخ داده بود مراسم خیلی بی روح و نا منظم بود و تقریبا یکهویی به نظر می آمد نه سخنرانی درست حسابی انجام شد  و نه دکوری وجود داشت  و نه نظمی!

برخلاف تلاش بیشتر تیم اجرایی نسبت به پارسال افت شدیدی در کیفیت مسابقه رخ داده بود که امیدوارم در ای سی ام اردیبهشت برطرف شود.

در آخر جا دارد از زحمات دکتر نصیری ، دکتر دزفولیان و دکتر منصوری زاده و مهندس عرفان مظفری و محمد جعفری وآرام حسینی – و امین محبوبی و احمد رضا رحیم بخش نیا و …

که مسابقه را با شرایط سخت مالی که وجود داشت برگزار کردند تشکر کنیم .

رتبه سه تیم اول هم به شرح زیر است :

۱ – دو سیب (دو سیب یک هلو)

۲ – خیام

۳ –  شهاب

در ادامه هم عکس هایی از مسابقه و تیم ها :

تیم خودمون ( حکیم خیام ) به همراه امین محبوبی یکی از استف ها.

DSC 0942 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

تیم ورودی ۹۲ که دو سوال اون هم با زبان سی حل کردن !

DSC 0946 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

بخشی از تیم اجرایی و داوری :

DSC 0950 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

 دکتر نصیری

DSC 0954 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

یک سلف شات با دکتر دزفولیان

DSC 0960 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

تو این عکس تقریبا تیم کامل اجرایی هست :

DSC 0964 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

دکتر منصوری زاده :

DSC 0967 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

عکسی از دکتر دزفولیان و دکتر نصیری در زمان مسابقه :

988791 750071095004567 1570596738 n 1 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

و در آخر هم مهندس عرفان مظفری که همه چیز بود از طراح سوال ، اجرا کننده ، هماهنگ کننده و داور و مربی ما در مسابقات سایت تهران

DSC 0767 گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )

digg گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  reddit گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  stumbleupon گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  yahoo buzz گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  dzone گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  facebook گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  delicious گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  dotnetkicks گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  dotnetshoutout گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  linkedin گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  technorati گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  twitter گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  google buzz گزارش از ای سی ام درون دانشگاهی بو علی سینا ( 2014 Bu Ali Sina inter collegiate ACM )  



برچسب ها : , , , , ,