منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

گوگل سورس کد اندروید ۴ را منتشر کرد

امروز Jean-Baptiste Queru از مهندسان گوگل، طبق پیامی که به لیست پستی توسعه دهندگان اندروید فرستاد خبر از انتشار سورس کد نسخه ۴ این سیستم‌عامل داد.

اندروید ۴ که با اسم بستنی نونی (Ice Cream Sandwich) شناخته میشه آخرین نسخه سیستم‌عامل گوگل برای دستگاهای قابل حمل هست و قراره برای اولین بار در گوشی Galaxy Nexus که ماه پیش در کنفرانس هونگ کونگ رونمایی شد به کار گرفته بشه. از مهمترین تغییرات بستنی نونی یکی شدن نسخه گوشی‌ها و تبلت‌ها هست. همچنین بستنی نونی اولین نسخه برای گوشی‌ها هست که متن bidi رو درست پردازش می‌کنه و کلمه‌های فارسی رو صحیح و با حروف به هم چسبیده نشون میده.

انتشار سورس کد بستنی نونی اتفاق مهمی تلقی میشه چون اولین بار هست که گوگل کدی مربوط به سیستم‌عامل اندروید تبلت رو منتشر می‌کنه. گوگل در گذشته از انتشار سورس کد شانه عسلی، نسخه‌ای که مخصوص تبلت‌ها طراحی شده بود، خوداری کرد و دلیل اون رو آماده نبودن کد برای انتشار عمومی اعلام کرد؛ تصمیمی که ادعاهای گوگل در مورد توسعه آزاد اندروید رو به شدت زیر سوال برد.

Queru نوشته:

این انتشار شامل تمام تاریخچه درخت کد اندروید هست و به طور طبیعی شامل سورس کد شانه عسلی هم میشه. از اون‌جایی که شانه عسلی تا حدودی ناقص بود ما می‌خواسنیم تمرکز روی بستنی نونی قرار بگیره برای همین نسخه‌های مربوط به شانه عسلی رو تو تاریخچه کد tag نکردیم.

سورس کد اندروید ۴ از قسمت سورس سایت اندروید قایل دریافته.



برچسب ها : , , , ,