در گذشته، W3C، کسی که مسئول استانداردسازی تکنولوژیهای وب است، هزینه مالی خود را از طریق دریافت مبالغ از اعضا تامین میکرد. اما ظاهرا هماکنون اولین اسپانسرهای خود را پیدا کرده است. گوگل ۱۰۰,۰۰۰ دلار برای وضعیت «اسپانسر طلایی» میپردازد و ادوبی ۵۰,۰۰۰ دلار بابت «اسپانسر نقرهای». با توجه به آخرین فهرست مبالغ، هر دو شرکت به W3C هزینه عضویتی معادل ۶۸,۵۰۰ دلار برای هر سال پرداخت میکنند. این سازمان هنوز به دنبال اسپانسرِ وضعیت پلاتینی خود، برای کمکی معادل ۱۵۰,۰۰۰ دلار بصورت سالانه است.
مطابق گفتههای W3C، درآمدهای دریافتی از طریق اسپانسرها برای مقاصدی نظیر آموزش، مستندات و ابزارها مصرف میشود. به ازای آن، شرکتها ورود رایگان به TPAC (ملاقات عمومی سالانهی سازمان) را دارند و به عنوان اسپانسر در کارگاهها معرفی میشوند و شانس ملاقات با افراد بالارتبه در W3C را دارند. اسپانسرهای طلایی همچنین امکان ملاقات با افراد عالی رتبهی W3C برای یک «جلسه ارزشگذاری» جهت فراهم کردن «فرصت فهمیدنِ الویتهای دو سازمان و تعیین استراتژیها برای منفعت دو سویه» را دارند.