منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

یوتیوب و سوداهای تازه

روز گذشته وبلاگ رسمی یوتیوب اعلام کرد که بازدید از آن از مرز یک میلیارد نفر در ماه گذشته است! یعنی روزانه بیش از سی و پنج میلیون نفر از یک سایت به اشتراک‌گذاری ویدئو بازدید می‌کنند. یوتیوب این میزان استقبال را مدیون توجه کاربران گمنام یا سرشناس سراسر جهان است که این سایت را نخستین انتخاب خود برای به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها و تصاویر آماتوری یا حرفه‌ای می‌دانند. حالا این سایت ادعا می‌کند که آنقدر مهم به شمار می‌آید که ۱۰۰ برند برتر جهان روی آن برنامه‌های تبلیغاتی منتشر می‌کنند و بزرگترین رسانه‌های دنیا یک کانال یوتیوبی دارند. یک میلیارد بازدید از یوتیوب به این معنی است که نیمی از کاربران اینترنت در جهان در طول ماه به این سایت سر می‌زنند. یا با نگاهی دیگر تعداد بازدیدکنندگان ماهانه این وبسایت را می‌توان با ۱۰ برابر بینندگان جهانی مسابقات بیسبال پرطرفدار «سوپر باول» مقایسه کرد. اگر بخواهید این تعداد بازدیدکننده یوتیوب را یکجا جمع کنید کشوری میلیاردی خواهید داشت که بعد از چین و هند پرجمعیت‌ترین کشور جهان خواهد بود و اگر «سای» و «مدونا» بخواهند کنسرت مشترکشان را در حضور دنبال‌کنندگان این شبکه اجتماعی برگزار کنند باید ۲۰۰ هزار بار روی صحنه بروند. حالا یوتیوب می‌تواند به عنوان یکی از موفق‌ترین سرویس‌های گوگل به آینده مطمئن خود امیدوار باشد و هدفی غیر از پربیننده شدن را دنبال کند. تعداد بالای بازدیدکننده شاید برای گردانندگان یک وبسایت کوچک و تازه‌کار مهمترین فاکتور برای بررسی استقبال عمومی باشد اما یوتیوب دیگر باید برنامه‌های مهمتری را در پیش بگیرد.

منبع اصلی خبر