منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آشنایی با بیت کوین

مدتی پیش ارائه‌ای توی جلسه باز نرم‌افزاری مشهد ارائه‌آی در مورد بیت‌کوین داشتم.

در این ارائه مفاهیم مقابل به عنوان پیش نیاز آشنایی با بیت‌کوین بررسی شد:پول ، پول فیات، شرایط پول و دلیل اعتماد به بیت‌کوین به عنوان پول دیجیتال، آشنایی با میلتون فریدمن و شوک نیکسون، اقتصاد فرگشتی یا تکاملی، سایفرپانک ، حسابداری یک‌طرفه دو طرفه و سه طرفه، دفتر کل، رمزنگاری کلید عمومی و خصوصی و تابع هش،

سپس تاریخچه بیت کوین روش کار بیت‌کوین، کیف پول، بلاک‌چین، تراکنش‌ها در بیت‌کوین، الگوریتم کار اجباری هش کش، و الگوریتم‌های مورد استفاده در پولهای دیجیتال cryptocurrencies شامل proff of stack و proff of work بررسی شد. همچنین امنیت بیت کوین، معایب و مزایای بیت‌کوین بررسی شد.

در ادامه ساختار آدرسها در بیت‌کوین و روش تولید آدرس اختصاصی در بیت کوین و احتمال ایجاد آدرس مشابه با استفاده از مسئله تاریخ تولد بررسی شد.

یکی دیگر از بخش‌های این ارائه آشنایی با حباب‌های اقتصادی و آشنایی با چند حباب معروف و مقایسه این حباب‌ها با حباب بیت کوین بود که در انتها کاربران را به استفاده هوشمندانه از بیت‌کوین تشویق می‌کند.

در انتهای ارائه محدودیت‌های قانونی استفاده از بیت‌کوین در ایران و جهان، نگاه دولت‌ها به بیت‌کوین در کشورهای متفاوت و انواع پولهای cryptocurrencies موجود، BTM ، پول‌شویی بوسیله بیت‌کوین و استفاده‌های غیرقانونی از بیت‌کوین بررسی شد.

اسلاید رو در این آدرس در اسلاید شیر و فیلم‌های ضبط شده رو در این آدرس و در سایت یوتیوب می‌تونید ببینید.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,